Matrasje voor in de wieg (mag dat zo?)

Hoi iedereen,

We gaan voor onze uk straks mijn oude wieg gebruiken, nu moeten we daar alleen een nieuw matrasje voor hebben. Er zat een matrasje bij waar mijn jongste broertje 20 jaar terug op sliep maar toen hoefden die nog geen 8 cm dik te zijn, dus dat kunnen we niet gebruiken. Het standaardmatrasje van Prenatal past ook niet,

Mijn vriend werkt in de woninginrichting en kan op zijn werk makkelijk een matrasje op maat maken van dat schuim waar ook kussen van banken enzo mee gevuld worden (traagschuim of zoiets heet het geloof ik, is vaak een beetje geel van kleur), maar nu is mijn vraag: mag dat of moet het van speciaal materiaal zijn???

Liefs Muizeke
19 wkn & 2 dagen

Hoi Muizeke,
Traagschuim mag volgens mij niet, maar misschien bedoel je koudschuim en da's wel weer ok. Ik zou gewoon even je kraamburo bellen, zij zijn ook degene die het gaan keuren..

Ik zelf ben ook echt aan 't twijfelen gebracht door alle soorten matrassen en dan met name de aerosleep en purflo.. pff, zou het echt zoveel beter zijn??

Succes joh.
Zeefje

hoi Zeefje

hahaah ja ik bedoel koudschuim, ik heb zelf een hoofdkussen van traagschuim das veel harder...

Ben benieuwd of iemand daar ook een matrasje van heeft, mijn moeder vond de regeltjes nu wel erg veel allemaal, dat was toen wij klein waren nog helemaal niet zo!

X Muizeke

ik weet niet of het mag. je kan het het beste bij de kraamzorg navragen.

wij hadden soort gelijk 'probleem'. Onze kleine gaat straks in mijn oude wiegje, deze heeft al 32 jaar geen dienst meer gehad, dus een matrasje was er niet meer. Maar d emaat van het wiegje is anders dan de matrasjes bij de prenatal. Maar ze kunnen voor ene kleine vergoeding bij de prenatal iedere maat matras maken. ons wiegje is namelijk 40 bij 90.

nu hebben we gewoon bij de prenatal een matrasje gekocht van 40 bij 90, er zit wel 4 wkn levertijd op. en je betaald een meerprijs maar dat is niet heel veel.

Ik denk zelf dat het niet zo heel erg veel uitmaakt wat voor een matrasje je koopt. Je ziet allemaal dure "ademende" matrasjes waar je vervolgens een zeiltje (voor de helft) op legt en een molton over trekt... Het moet natuurlijk wel van enige kwaliteit zijn, maar al dat super dure spul hoeft echt niet per se...
Wij hebben gekozen voor ons ledikantje om  een matrasje van 10 centimeter dik van de IKEA te kopen, die waren veel goedkoper dan die van de prenatal. Na een jaar of 2 is een frist matrasje ook wel zo fijn en kun je nog eens een nieuwe kopen als ze niet zo duur zijn.

Ik heb bij Prenatal een matrasje op maat laten maken (omdat ik ook een oude wieg gebruik en een nieuw matrasje wilde)
Het is niet duur en kwaliteit was goed. Ze hebben verschilldende soorten, ik weet niet welke soort ik heb genomen, maar 1 van de goedkopere (ongeveer 45/86 cm, 32 euro of zo)

groetjes Mariska

Je matras in het ledikant moet 8cm dik zijn... in de wieg zijn ze meestal 5cm. En koudschuim is prima voor in de wieg... het is wel een advies om het regelmatig even te luchten...(geld ook voor polyether(de meeste wiegmatrassen zijn polyether) en om bij een volgend kindje het matrasje te vervangen.

Maak je niet te dik om de regeltjes... veiligheid.nl kinderen, slapen heeft de meest correcte info...

Volg je gevoel!

Geniet van je zwangerschap!
Liefs Linda

Terug
Bovenaan