Ik vind die aerosleep matrasjes echt weer zoiets om consumenten (lees: zwangere vrouwen) iets op de mouw te spelden wat ze eigenlijk niet nodig hebben... Begrijp me goed, ik heb hem ook en ik gebruik m straks vast weer, maar ik heb me wel laten verleiden tot het kopen van iets wat ik eigenjk niet nodig heb.
Het werkt wel heel goed, maar er is mij later verteld dat het alleen werkt als je ook zo'n luchtdoorlatende matrashoesjes van aerosleep erbij koopt. Dat vind ik geldklopperij! Want die matrashoezen zijn ook al 15 euro per stuk.
Ik heb me bij onze tweede goed laten informeren door de consumentenbond en zij hebben babymatrassen onderzocht. Hieruit bleek dat wanneer je een gewoon matrasje (zonder plastic) koopt en hier geen zeiltje of plastic molton onder doet, maar wel een Jersey hoeslaken, je hetzelfde (veel goedkopere) effect hebt. Nou niet helemaal hetzelfde effect, maar het laat wel lucht door en je baby kan blijven ademen... Daarbij komt ook dat wanneer je baby een aantal weken oud is, het zelf zijn koppie kan draaien. Volgens het CB doen ze dat ook vanzelf wanneer ze in zo'n geval lucht tekort komen. Ik zou me persoonlijk meer zorgen maken over hoe het bedje opgemaakt wordt. Wel of geen dekbedje (schijnt nu ook weer te mogen) en hoever het bedje opgemaakt is. Ik zag bij onze jongste dat hij zichzelf heel gemakkelijk onder de deken trappelde. Daar is de kans groter lijkt mij dat het kindje geen zuurstof krijgt...