Matrasje

Tamaraluijten

New member
Hallo allemaal,
Zou graag jullie mening even willen horen. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Ik wil voor Ons kind straks een aerosleep matrasje met zo'n protector erop. Die gebruiken we op mn werk ook tegen wiegendood.

Straks gaat het kind 1 dag naar mijn moeder 1 dag naar mijn vriend zn moeder en 1 dag naar een kinderdagverblijf.
Maar mijn vriend zijn ouders zijn heel erg van marktplaats en het GOED (kringloop winkel) wat ik alleen maar goed vind van ze maarrrrr......
Nu hebben ze daar een matrasje vandaan gehaald waar onze kleine straks op gaat slapen als hij bij hun is. En dat zit me totaal niet lekker. Ivm schimmels urine resten enz. Je weet niet wat er hiervoor mee gebeurd is.
En ze zijn heel lief en ben ze dankbaar dat ze een dag willen oppassen. Maar durf het ook niet te zeggen, wil ze niet afvallen of beledigen.

Nu zei ik al tegen mn vriend ik koop wel zo'n protector van aerosleep en geef ik aan dat die erover heen moet omdat hij of zij er thuis ook op gaat slapen en dat heel veilig is. Maar dan nog die schimmels kunnen erdoor heen natuurlijk.

Ik heb geen idee wat ik moet doen. Mijn vriend wil het zeggen, maar dan weten ze dat het bij mij vandaan komt. Ik lig er momenteel zelfs wakker van :s

Wat zouden jullie doen?
 
Hee meid,

Ik heb daar toevallig gister een heel gesprek over gehad met een vriendin van mij die 27 weken zwanger is want ik wist het ook niet goed en je hoort zoveel verschillende vethalen over welke matrasjes wel of niet goed zijn. Zij is dus wezen informeren bij die instantie die alles weet van wiegendood (ben de naam ff kwijt) en die instantie adviseert dus juist niet die aerosleep matrasjes en ook is er in de kraamzorg nogal wat verdeeldheid over......Ik ga dat dus zelf niet doen.

Maar als jij dat graag wilt dan zou ik gewoon open kaart spelen tegen je schoonouders, het is tenslotte jullie kindje en ook al ben je hun heel dankbaar, dit staat daar los van. Begrijp dat je je bezwaard voelt maar voor het zelfde geld reageren ze juist heel positief. Gewoon je gevoel duidelijk maken!

Sterkte ermee! Liefs Lynn.
 
Wat betreft areosleep word die overal juist aangeraden. Zo ben ik er namelijk op gekomen. Weet jij toevallig ook waarom ze die niet adviseren? Wil graag een velig matrasje voor ons kind.

Ja vind het zo lastig om te zeggen. Maar tweedehands matrasje staat overal op internet is echt niet goed als je niet weet van wie hij is geweest enz
 
Als het matrasje bij je schoonouders er goed uit ziet zal ik me niet te veel zorgen maken. Op het matrasje van de kinderdagverblijf slapen ook meerdere kindjes op, en daar is ook maar de vraag of ze alles wel écht schoonhouden. Natuurlijk werken ze met protocol maar ze moeten zich er ook maar net aan houden. En jullie kindje is maar 1 dag in de week bij je schoonouders ;). Maar volg altijd je hart.

1 tip. Maak alles bespreekbaar met hen. Anders komen er wrijvingen, misschien niet nu maar later kan dat. Onze dochter gaat ook 1 dag naar mijn schoonouders en die vonden het juist erg leuk dat we alles samen overleggen, voor hen is het ook "nieuw".
 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf. En kan je vertellen dat volgens protocol gewerkt word en zodra er gespuugd is of iets maken we het direct schoon. En het zijn schone matrasjes allemaal net nieuw. Na 5 jaar doen wij ze weg en komen er nieuwe.
Daar maak ik me dus niet druk om.

Maar dat matrasje van mn schoon ouders wel. Geen idee hoe oud het is. Het word op internet ook zwaar afgeraden. Maar denk dat ik het heel voorzichtig toch maar ga zeggen dat ik het niet wil.
 
Anders zelf nog een matrasje kopen en die aanbieden te gebruiken. Zo jaag je ze ook niet op kosten. Zelf heb ik ook nieuwe gekocht voor thuis en bij opa en oma.
 
Tja wat zou ik doen...
Lastig, maat kan me heel goed voorstellen dat je geen matrasje van internet wil...zou er zelf ook geen lekker gevoel bij hebben...
Zal in ieder geval proberen er met ze over te praten...

Succes

Liefs
 
Of je vertelt dat je een of andere documentaire hebt gezien over wiegendood en dat je nu zo bang bent.. dat je liever een goed matrasje wil gebruiken. Zoiets?? haha. Wel een goeie eigenlijk! Ik zit straks met hetzelfde probleem... mijn moeder en schoonouders gaan ook oppassen... ook maar eens bedenken hoe ik dat ga doen!
 
Terug
Bovenaan