Max. aantal eieren per week baby

Ik ben voor onze dochter van 8 maanden zelf gezonde tussendoortjes aan het maken (bijvoorbeeld pannekoekjes van wortel, ei en boekweitmeel). In de meeste receptjes zit ei. Tot nu toe gaf ik haar altijd een half ei per week, gemengd door de groentehap. Maar als ik haar elke dag een tussendoortje geef met ei, krijgt ze dan niet teveel binnen? Stel dat ik elke dag een pannekoekje oid met ei geef, dan zou ze 2,5 a 3 eieren eten in een week.
Kan dit kwaad? Ik geloof dat ik ooit ergens heb gelezen dat het niet zo goed is om veel eieren te eten, maar kan er voor baby’s online niks over vinden
 
Eieren zijn rijk aan cholesterol en er werd heel lang gedacht dat als je teveel eieren at, je een hoog cholesterol kreeg en hiermee een hoger risico op hart- en vaatziekten. Dit blijkt echter niet zo te zijn. Of er voor baby’s nog een maximum aan zit zou ik niet durven zeggen (kan zo geen reden verzinnen waarom dat zou zijn). 2-3 eieren per week lijkt me geen kwaad kunnen
 
Vroeger werden eieren juist geadviseerd vertelde mijn moeder altijd.. ik ben helemaal gezond groot geworden :)
 
Eieren zijn zo'n beetje de meest gezonde vorm van eiwitten die er zijn. Ja té veel is nooit goed, maar daar zit je met 3 eieren per week echt niet aan. Dat is eerder bij 3 eieren per dag ;-)
 
Terug
Bovenaan