Maxi cosi achter op de fiets?????

Als Jente 10 weken is gaan we een weekend naar Schiermonnikoog.
Dit is echt een fiets eiland want er mogen geen auto's, ik vraag me nu af of er meiden zijn met ervaring met de maxi cosi achter op de fiets in zo'n standaart (of hoe het dan ook heet).
Het ziet er zo vreselijk eng uit vindt ik! Misschien kan iemand mij overtuigen dat het niet eng is en vanaf welke leeftijd je ging fietsen met je kindje.

Ze hebben op het eiland ook fietskarren te huur maar geen babyschelp voor erin. Soms zie ik ook gewoon de maxi cosi in de fietskar maar volgens mij kan je die niet vastzetten in de kar! Dit lijkt me dan nog gevaarlijker.

Iemand ervaring?

Groetjes Fenneke en Jente

Hoi Fenneke, ik heb ook zo'n standaard voor de maxi-cosi voor achterop de fiets.
Aangezien ik a-sportief ben heb ik er toen met mijn dochter maar 1 x gebruik van gemaakt .
Maar mijn schoonzusje gebruikte 'm heel vaak met haar dochtertje en was er super tevreden over.
Ik vind het ook altijd zo gammel eruit zien, maar het werkt echt wel hoor.

Ga nooit boodschappen doen met dat ding achterop, haha. Als ik er nog aan terug denk wat een toestand ik dat vond om dat ding er weer op te krijgen terwijl m'n fiets stond te wiebelen en m'n mandje voor boodschappen (waarvan ik de helft onderweg steeds verloor). O.k. ik ben niet de handigste, zal het maar toegeven.

Wel toevallig trouwens: wij gaan dit weekend naar Schier!

Hai TeHa,

Is dit de eerste keer dat jullie naar Schier gaan?
IK kom er al jaren, vanaf mijn vierde jaar! Wij gaan nu elk jaar wel 2 keer een weekend naar Schier, we kunnen echt niet zonder.

Heb trouwens gezien dat je bij babyrent een babyschelp kan huren. Misschien dat ik dat doe en die dan in Schier in de fietskar zet.

Groetjes Fenneke en Jente

Hoi Fenneke,

Wij gaan nu ookal heel wat jaartjes naar Schier hoor.
Mijn oom en tante hebben er een huis. Misschien ken je het wel. Het huisje heet Holidays en staat op de Badweg. Vanaf het dorp is het aan de rechterkant.
Waar slapen jullie?

Wat is precies een babyschelp??

Liefs,

Tessie

Een maxi-cosi past wel in een kinder-fiets-kar, als het goed is wel in onze kid-car. Een beetje afhankelijk van het merk en model. Als je weet wat voor fietskar je kan huren (merk en type) en dan even googlen of en hoe dit mogelijk is.
Een heel fijn weekend op schier!

Hoi Tessie,

Wat leuk om nog een Schier liefhebber te treffen. Normaal zitten wij aan de  Langestreek o/d Noord 27 maar dit is een 4 persoons huisje dus iets wat te duur als we nu met zijn 3e gaan. (normaal gaan we ook vaak met vrienden).
We hebben nu een huisje aan de middenstreek.

Krijgen jullie ook geen genoeg van het eiland? Ik vindt het er heerlijk en als ik het geld had zou ik er  zo een vakantiehuisje kopen.
Verhuren die vrienden of familie van jou ook? Of wonen ze er echt.

Wij gaan ook altijd naar strandtent de Merlijn, hier kunnen we normaal uren zitten. Lekker spelletjes spelen etc. Ik ben benieuwd hoe het nu met die kleine zal gaan!
Hoe oud is de kleine van jullie nu?

Groetjes Fenneke

Oh, en een babyschelp is een soort van zitje wat je in een fietskar kan plaatsen.
Speciaal gemaakt voor hele jonge kinderen. Kijk maar eens op www.babyrent.nl
Hoe gaan jullie het doen met die kleine, fietsen of wandelen?

Groetjes Fenneke

Kijk TeHa, op deze manier ga ik met papa en mama ook wandelen op Schier!
We hebben zondag even gekeken hoe het ging want toen zijn we op het strand geweest omdat papa en mama 2 jaar getrouwd waren.
Ik vindt het heerlijk in de draagzak.

Groetjes Jente

Terug
Bovenaan