Maxi cosi + base

<p>Hi dames,</p><p>Ik ben nog op zoek naar een maxi cosi en isofix base. Nu hoor ik veel goeds over de pebble. Met welke isofix gebruiken jullie deze en waarom? Ik begreep dat er tegenwoordig wordt geadviseerd je kind langer achteruit te laten meerijden. Welke base is hier op voorbereid en welke stoeltjes kunnen er op? Welke maxi cosi (of ander merk) heb je en ben je tevreden? </p>

Hi, ik zit nu zelf te zoeken naar een passende autostoel. Je hebt verschillende bevestingsystemen en isofix is één daarvan. Daarnaast kan je de base ook met een autogordel bevestigen. Isofix wordt als veiliger gezien. Qua stoeltjes: je hebt de nieuwe norm ‘i-size’ waarin je kindje tot 15 maanden achteruit rijdt. Zo’n i-size-stoel past niet in elke auto. Je moet dus nagaan of je auto een isofix heeft en of die geschikt is voor die i-size-stoeltjes. Volgens mij past niet elke stoel op elke base en zeker niet elke stoel op elke kinderwagen. Ik heb een autostoel van Nuna pipa icon I-size (400 euro met een passende iso-fix base) en deze stoel past dan op maar een paar kinderwagensmerken ? ik vond die stoel fijn omdat ie een ingebouwd zonne-/windscherm op magneten heeft en goede crash-test-resultaten liet zien?‍♀️
Hoop dat dit een beetje duidelijk is!

Hi, 
Dank je voor je reactie! Ik weet idd het isofix verhaal.? Wij hebben beide een auto waar dit in aanwezig is. Echter twijfel ik nog over het stoeltje zelf (welke maxi cosi of ander merk) en welke base geschikt is zodat ik hem ook nog voor het stoeltje na het eerste jaar kan gebruiken.

Puntje: Ik heb voor die Nuna pipa icon gekozen, maar nog niet gekocht. Ik wil eerst een kinderwagen kopen en dan kijken welke autostoelen erop passen. 

Wij hebben de 2way fix als base. Te bevestigen met isofix. Daarop komt eerst de maxi cosi pebble plus en als ze daar uitgegroeid is komt de 2way Pearl erop. Het voordeel van deze stoeltjes is dat ze inderdaad langer achteruit kan zitten. Wij hebben ze trouwens via marktplaats gekocht, nieuw is nogal prijzig,  maar dat is maar net wat je zelf wilt natuurlijk. Wij hebben ons wel eerst goed laten informeren in de winkel,  want ik wist ook de verschillen eerst niet. 

Gebruiker10076059 je kan bij de meeste merken een adapter voor je kinderwagen kopen zodat de maxi cosi erop past.

Zelf het weekend voor de maxi cosi rock gekozen. Laat je in de winkel informeren er is zoveel keuze

Terug
Bovenaan