maxi cosi cabriofix of volgend autostoeltje?


Wij gaan deze zomer heerlijk naar Zuid Frankrijk op vakantie. Mijn dochtertje is dan (op een week na) 9 maanden oud.
Wat is nu wijsheid met betrekking tot het autostoeltje? Gewoon nog de maxicosi waar ze nu in zit (Groep 0+) of een "echt" autostoeltje, zoals de maxicosi priori (groep 1) ?

In de maxicosi cabriofix mag ze natuurlijk maximaal maar 2 uur zitten. Ik weet niet hoe die termijnen voor een volgend stoeltje zijn?

Voordeel van de cabriofix is natuurlijk wel dat het meer in de ligstand is, dus dat zal lekkerder slapen zijn.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren?
 
Een maxicosi cabriofix is het meest veilig, omdat ze tegen de rijrichting zit en de meeste bescherming biedt. Het advies is zolang mogelijk je kind in een groep 0+ stoeltje te vervoeren. Een enkele lange autorit is niet slecht voor je kindje. De maxicosi gebruiken als wipstoeltje is slecht, vandaar de max. twee uur regel.
 
ik zou een stoeltje nemen groep 1.
kan ze liggen en zitten ... en alles meekijken om haar heen.
in een maxicosi niet, en ze zitten daar veel opgekropter in.

succes!
 
je moet er op letten dat ze dan goed zelfstandig kan zitten.
anders is de 1+ nog echt te heftig.
Thijmen heeft tot 11 maanden in de maxicosi gezeten, ook omdat hij het nog niet fijn vond in de volgende stoel...
probeer dus van te voren wel even uit of ze de 1+ goed aankan!

fijne vakantie
 
Ligt eraan wat voor 1+ stoel je neemt..
Achteruitvervoeren is nu eenmaal de veiligste methode. (liefst tot minimaal 2.5jaar)
Een nekchirurg legde dat heel simpel uit; of je als kindje een frontale botsing met je hele rug op kan vangen, of het meest zware punt van je lijfje, je hoofd, vliegt door de klap naar voren en beschadigt het meest kwetsbare gedeelte; je bovenste nekwervels. Achteruit reizen reduceert het nekletsel aanzienlijk en is 5x veiliger volgens de testen. Zie www.kinderveiligheid.nl
De keuze was voor ons dus snel gemaakt. We hebben onze vent zo lang mogelijk in de 0+ autostoel gehad (wij hadden een Mutsy geen Maxicosi) Nu is hij volgende maand 2,5 en reist nog steeds achteruit met veel plezier in zijn Ellermeyer autostoel. Deze zit net zo hoog als de andere merken dus hij ziet net zoveel alleen achteruit.
Vergelijk het met de trein; of je nu voor of achteruit reist je ziet evenveel alleen op een ander moment..
Mocht het toch ineens een probleem gaan worden op wat voor manier dan ook, kan eht stoeltje ook gewoon met de rijrichting mee geplaatst worden.
Voor ons de ideale keus!
Hij was ook niet extreem duurder dan andere merken, en als was het zo, ik bezuinig liever op speelgoed dan op veiligheid! Dus het advies van Corina om vanwege het zicht en het comfort (wat ik te betwisten vind aangezien de slaapstand van de 1+ stoelen niet zo plat is als de 0+) kan ik persoonlijk niets mee! Als dat ten koste gaat van de veiligheid, stop ik liever een keertje vaker, kan mijn kind op mijn arm alles zien wat het wil!
Goede reis!

Groetjes Sas
 
Even als aanvulling; die 9 mnd is een richtlijn.
Zolang je kindje niet met het hoofdje (volgens mij zelfs met de bovenrand van haar oortjes) boven de rand uitkomt, of ver over het toegestane gewicht komt mag ze nog gewoon in de 0+.
Gewicht en lengte telt zwaarder dan leeftijd!
 
Mijn dochtertje ging ineens heel vaak huilen in de auto toen we over gingen naar de volgende stoel. Ze was toen 8 maanden en kon al zeker een maand goed zelfstandig zitten. Achteraf bekeken was dat gewoon omdat ze er helemaal niet goed comfortabel in de autostoel kon zitten.

Ik zou dus niet voor zo'n lange rit de stoel gaan veranderen. En met 9 maanden mogen ze best ook wel iets langer in een maxi cosie hoor. Als je maar zorgt dat ze als je stopt lekker haar rug kan rechten.
 
In de maxi cosi mogen ze best wat langer zitten hoor voor een keer, als het maar niet regelmatig gebeurt. Als je lang rijdt is het voor jezelf ook verstandig om de 2 uur te stoppen. Dus haal de kleine dan lekker uit de auto en leg haar dan lekker op een kleed dat ook zij haar beentjes kan strekken. Maar ik zou ook voor de maxi cosi gaan.
Anders kun je de 1 al wel uitproberen en de ligstand is ook goed te doen. Kijk wat je kind aangeeft
 
Terug
Bovenaan