Ligt eraan wat voor 1+ stoel je neemt..
Achteruitvervoeren is nu eenmaal de veiligste methode. (liefst tot minimaal 2.5jaar)
Een nekchirurg legde dat heel simpel uit; of je als kindje een frontale botsing met je hele rug op kan vangen, of het meest zware punt van je lijfje, je hoofd, vliegt door de klap naar voren en beschadigt het meest kwetsbare gedeelte; je bovenste nekwervels. Achteruit reizen reduceert het nekletsel aanzienlijk en is 5x veiliger volgens de testen. Zie www.kinderveiligheid.nl
De keuze was voor ons dus snel gemaakt. We hebben onze vent zo lang mogelijk in de 0+ autostoel gehad (wij hadden een Mutsy geen Maxicosi) Nu is hij volgende maand 2,5 en reist nog steeds achteruit met veel plezier in zijn Ellermeyer autostoel. Deze zit net zo hoog als de andere merken dus hij ziet net zoveel alleen achteruit.
Vergelijk het met de trein; of je nu voor of achteruit reist je ziet evenveel alleen op een ander moment..
Mocht het toch ineens een probleem gaan worden op wat voor manier dan ook, kan eht stoeltje ook gewoon met de rijrichting mee geplaatst worden.
Voor ons de ideale keus!
Hij was ook niet extreem duurder dan andere merken, en als was het zo, ik bezuinig liever op speelgoed dan op veiligheid! Dus het advies van Corina om vanwege het zicht en het comfort (wat ik te betwisten vind aangezien de slaapstand van de 1+ stoelen niet zo plat is als de 0+) kan ik persoonlijk niets mee! Als dat ten koste gaat van de veiligheid, stop ik liever een keertje vaker, kan mijn kind op mijn arm alles zien wat het wil!
Goede reis!
Groetjes Sas