maxi cosi drager of fietskar?

Hallo,

Ik wil graag in mijn vrije tijd een beetje mobiel zijn. Aangezien ik geen auto voor de deur heb, moet ik lopend mijn huis uit. Ik zou graag wat meer afstanden willen afleggen met de fiets. Nu sta ik te dubben of ik voor een maxi cosi drager zal gaan of voor een fiets kar. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen welke het handigst is. En welk merk is dan goed?

groetjes
 
Hoi,

Zelf heb ik geen fietskar of maxicisidrager, maar denk even voor je mee. Ik denk dat je beter een fietskar kan aanschaffen. Je hebt er dan ook wat aan als je kindje niet meer in de maxi cosi zit.
Succes met je keuze.

Groetjes Sanne
 
Hallo,

Ik zat een beetje met hetzelfde dilema. Ook ik heb niet altijd een tweede auto bij de deur en wilde graag met beide kinderen (mijn zoontje is 3 en mijn dochter bijna 4 maanden) ook mobieler zijn. Ik heb eens gehoort dat een fietsdrager voor de maxicosi niet goed is voor het ruggetje. Het blijkt dat ze dan meer klappen moeten opvangen dan in een fietskar. Ik heb dus ook voor een fietskar gekozen. Via marktplaats. Ik ga hem nu langzaam wat meer gebruiken omdat ik de eerste drie maanden wilde wachten vanwege het ruggetje. Het bevalt prima.
Veel succes met je keuze.

groetjes Esther
 
Hoi
Ik raad ook een fietskar aan!
We hebben er zelf ook een, het is zó handig, ook met boodschappen doen. Je kunt dan én wat in je fietstas doen én in de fietskar!
Wij hadden de maxicose er gewoon in, zonder babyschaal. We hadden de riempjes vasst gesnoerd en onze zoon van 3 zat er naast, of de babytas. Dan zat ze echt wel klem.
Met 8 maanden hebben we haar er gewoon zonder maxicose ingezet. Ging ook prima.(moeten ze natuurlijk wel zelfstandig kunnen zitten).

Succes!
 
Wij hebben ook gekozen voor een fietskar.
Ik zet mijn zoontje er met de maxicosi in, super makkelijk.
Ik heb er wel bewust voor gekozen om een fietskar te pakken waar je ook een wandelwagen van kunt maken. Ideaal!
Maar je kunt die natuurlijk ook nog veel langer gebruiken en er kunnen ook lekker veel boodschappen in!
 
Wij hebben juist gekozen voor de maxicosi drager achterop ofwel de "Baby Mee", dat is het merk dat je moet hebben. Je klikt de maxi cosi er zo in en zet het dan extra vast met twee haakjes. Erg makkelijk. Je moet een goede stevige fiets hebben en je band moet uiteraard goed opgepompt zijn. In de Baby Mee zitten veren die vangen eventuele schokken op. De maxi cosi zelf beschermt ook uiteraard. Onze ervaring is dat ons zoontje er erg lekker en comfortabel in lag en dat er helemaal niet te schokkerig is. Je moet gewoon wat netter fietsen en niet over heel bobbelige paadjes gaan, maar  met een fietskar moet je daar ook opletten.

Voordeel van de Baby Mee is dat je die gewoon op je fiets kan laten zitten en dat je je fiets overal in de stad kwijt kan en overal langs kan. Met een kar is dat niet altijd zo. Een fiets met een kar past niet door onze poort. Ook iets om mee rekening te houden. Je kunt niet in elke wijk  je fiets met kar maar voor je huis laten staan. Daarnaast is het een groter ding, zwaarder fietsen en minder wendbaar. Het ligt er maar aan waar je woont of dat uit maakt natuurlijk. En als je meerdere kinderen hebt  is het vast  handig. Maar juist als je mobiel wilt zijn is de Baby Mee een stuk makkelijker.

Ons zoontje ging er in vanaf iets minder dan drie maanden en we namen hem overal mee naar toe. Zo brachten en haalden we hem ook van het kinderdagverblijf. Er zijn speciale regenkapjes en dekenzakjes voor de maxi cosi en daar lag hij ook met slecht weer prinsheerlijk onder. Lekker te kijken naar de druppels of de sneeuw (!). En in de winter hield dat hem goed warm.

Toen hij goed kon zitten, na ongeveer 7 maanden, hebben we een fietsstoeltje (merk Bobike) gekocht met regenscherm. Daar zit hij nu nog steeds met plezier in (hij is bijna 16 maanden).
 
Ik heb zelf een Maxicosy drager, ik heb hem bij mijn oudste gebruikt en nu bij de jongste gebruik ik hem weer en mijn jongste is nu 7 weken! De drager is  van het merk  "Baby mee" die door Steco (fabriek) wordt gemaakt, ik krijg regelmatig verschillende opmerkingen (Goh wat handig zeg, ik wist niet dat die dingen bestonden of,  vind je het niet eng moet zo'n klein baby'tje, en ik vind het levensgevaarlijk ik zou het nooit doen!) Een fietskar  past ook niet door onze ingang en ik zou niet weten waar ik dat  ding neer zou moeten zetten want onze schuur is veel te klein! Ik heb zelf wel een kleine oude auto die ik gebruik als ik met beide kinderen weg moet maar ik zou mijn drager voor geen goud willen missen ik heb het geld er inmiddels  dubbel en dwars mee terug verdiend!
 
Groetjes,

Puk
 
Ik heb er ook over zitten dubben... Ik ben zelf niet zo'n fietser, maar wil ook wel eens weg zonder auto. Ik vind zo'n maxi-cosidrager er altijd "eng" uit zien. Ze zullen ongetwijfeld veilig zijn hoor, maar dat is mijn gevoel. Als ik dus zou moeten kiezen tussen maxi-cosidragen en fietskar, dan wordt het de 2e. Maar we zitten nu ook te denken aan zo'n bakfiets. Daar passen in elk geval 2 kindjes en 1 maxicosi in, als gastouder heb ik die ruimte wel nodig..... Ik heb je waarschijnlijk niet echt verder geholpen, maar dit is wat in mijn gedachten speelt

Groetjes, Yvette
 
Terug
Bovenaan