Maxi-cosi fietsdrager?

Hoi,

Ik zie op marktplaats vaak fietsdragers voor de maxi cosi, maar op de officiële site van maxi cosi en op andere babyspullen-sites zie ik ze niet staan. Zijn die dingen veilig, of is het nogal houtjetouwtje? En waar zou je ze kunnen krijgen (mits ze veilig zijn natuurlijk). Ik vind fietsen met een kleintje zo leuk en de auto is zo benauwd in de zomer. Samen op de fiets lijkt me veel lekkerder met mooi weer!

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,
zitten we alweer tegelijk op het forum. Toevallig is dit een onderwerp waar ik echt een studie van heb gemaakt, omdat ik, net als jij, ook van de zomer lekker wil gaan fietsen. Heb op andere sites en ook hier er over gevraagd. De meeste mensen die er een hebben zijn erg tevreden en die er geen hebben vinden het maar eng. Die gebruiken meestal een fietskar. Nu hebben wij daar geen plaats voor en ik vind ze ook duur. Dus dat valt al af.
Ik heb er via marktplaats eentje gekocht voor 35 Euro. Het is echt een stevig ding met vering en de maxicosi zit er middels dikke elastieken aan vast. Het frame zelf zit op 3 plaatsen goed vast aan de bagagedrager.
Bij de meeste sites/winkels vragen ze 69 of zelfs 79 euro voor een nieuwe. Maar ik heb op het net een site gevonden www.wielerwinkel.nl waar ze 57,50 kosten incl. verzendkosten. Je betaald 5 euro als je het onder rembours wilt laten verzenden.
Het merk is trouwens Steco. Dus op hun site zul je wel meer info kunnen krijgen denk ik.
Nou ja, ik vind het dus echt een aanrader. Heb er alleen nog niet mee gefietst, ze zeggen dat het in het begin even wennen is....
De mensen die het eng vinden zijn bang met vallen, maar ja.. ik heb zoiets van als je valt met een fietsstoeltje dan is je kind veel minder beschermd dan als hij in de maxicosi zit. De draagbeugel van de maxicosi staat namelijk omhoog en vangt dan de eerst klap op. Verder is de maxicosi een autostoeltje en moet dus behoorlijk wat klappen kunnen opvangen.
Sommigen die raden dan aan om met een buikdrager te gaan fietsen... nee da's niet gevaarlijk!?!
Groetjes Veerle

Hoi Veerle,

Bedankt voor al je info!!! Ik ga ook maar eens zo'n ding bestellen. Of via marktplaats, of via die site. Ik vind wb vervoersmiddelen tweedehands altijd een beetje een gok...
Wij hebben idd ook geen ruimte voor zo'n bak en dan vind ik dat je kindje  ook zo ver weg zit. Dan liever een kind achterop, lijkt me geweldig en ik denk dat Esther het ook super vindt!

Nogmaals bedankt!

Eveline

Ha Eveline,
nou, streep te veel vrije tijd maar meteen weg hoor . Onze kids zitten waarschijnlijk zo'n beetje in hetzelfde ritme, waardoor we op dezelfde tijd tijd hebben om even achter de computer te kruipen.
Via marktplaats kan je gerust doen, tenminste als je hem zelf gaat ophalen. Het is gewoon een degelijk stalen ding (let wel op dat er dan 2 elastieken bij zitten om de maxicosi aan te bevestigen) en je zult het meteen zien als er iets mee gebeurd is, want dan moet er het eea aan verbogen zijn. Met bijv. een maxicosi zou ik het niet zo snel doen, maar hierbij kan het echt gerust.
Maar als je het prettiger vind om een nieuwe te doen dan doe je dat toch gewoon. Vond de nieuwprijs nog wel meevallen, die 57,50 euro dan.
Groetjes Veerle

Hahahaha, ben je er nou alweer???!!!
Nee, hier houdt de vrije tijd ook niet over. Wakkere baby's he? Ik troost me maar met de gedachte dat dat vaak hele slimme kinderen zijn (vertelde iemand laatst), haha!
Maarreh...heb jij die drager al geprobeerd? Op de foto staat nl een hele oude maxicosi, maar past zo'n nieuwe cabriofix er ook wel in? Anders bel ik ze morgen wel even om het te vragen.

Jawel, het zal ook eens niet..... papa is Quinn nu aan het entertainen en ik zit even te computeren. Heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar diegene waar ik hem heb gekocht had een cabriofix van ongeveer 3 jaar oud en dat was hetzelfde model. Je klikt gewoon de haakje die onderaan in de draagbeugel van de maxicosi zitten op een stalen pen. Dus dat kan niet missen. En de Steco Babymee is qua model nog steeds hetzelfde volgens mij.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan