Maxi Cosi? goed/slecht?

Hallo,

Mijn zoon van ruim 4 maanden is het liggen helemaal beu in de wagen en wil de wijde wereld verkennen. Helaas mag hij, zoals ik overal lees, niet te lang in de maxi cosi.
Als hij in de wagen ligt dan zet hij het op een brullen tot ik hem eindelijk oppak.
Nu had ik    bij mijn dagelijkse wandeling de reiswieg omgewisseld voor de maxi cosi.
Hij vond het geweldig, overal kijken, al die nieuwe dingen!
Soms als ik met de wagen ga, neem ik voor de zekerheid de buikdrager mee. Maar dit gaat ook aardig doorwegen omdat meneer al dik 8 kilo weegt.
Dus voor ons beide is de maxi cosi gewoon een goede oplossing.
Daarom is mijn vraag: is dit heel erg als k m hierin vervoer en er tussentijds een pauze in las om hem op schoot te nemen?
Hoe doen andere moeders het eigenlijk, want ik neem aan dat mijn Tom niet de enige is die graag rondkijkt.....

Groetjes, Patricia
 
hallo,

ik heb toen mijn zoontje 4 mnd. was de wagenbak omgebouwd naar de 'buggy', ik heb een maxi-cosi speedy en die kan ver in de ligstand, dus zo kon hij toch makkelijk van zich afkijken en vond ie het weer leuk om te wandelen, van de maxcosi is ie niet zo kapot, daar wilt ie nog steeds niet graag in, maar goed als we ergens een gaan zal ie toch wel even moeten, is nog maar 2 mnd, maar messchien is dat een optie?

groetjes susanne
 
Hoi,

Hoe lang is je dagelijkse wandeling? En moet je zoon die dag ook nog in de auto in de maxi-cosi?
Want 1 1/2 uur per dag is geen probleem. Het gaat erom dat je de maxi-cosi niet als wipstoeltje gebruikt.
Ik heb de wandelwagenbak gebruikt tot 5 maanden, toen sprong mijn dochter er bijna uit, zo nieuwsgierig was ze naar de wereld.
Misschien helpt het om een speeltje aan de bak te hangen waar je zoon naar kan kijken.

Groetjes
 
Onze dochter is een KISS kindje... zij heeft dus problemen/pijn aan haar nekje/ruggetje. Onze manueel therapeute vertelde ons dat het voor kinderruggetjes juist geen probleem hoeft te zijn om een aantal uren per dag in de maxi cosi door te brengen, mits er wel af en toe een pauze tussen zit.

Een bolle rug is voor kindjes onder de zes maanden natuurlijke dan een gestrekte/rechte rug zoals ze in het bedje of in de box liggen.

Dus als het geen dagdelen zijn moet het volgens mij best kunnen, helemaal als je kleintje er goed op reageert!
 
Terug
Bovenaan