Maxi cosi in auto

<p>Hoi lieve mensen,</p><p>sinds kort heb ik een maxi cose rock aangeschaft en nu zit ik met de vraag; mag ik de maxi cosi voorin de auto plaatsen? Ik vind het een akelig idee om mijn baby op de achterbank te moeten zetten. Dit omdat ik soms lange ritten maak van een uur. Wil mijn baby graag in de gaten houden :) </p><p> </p><p>groetjes een aankomende moeder in Augustus</p>

Je hebt van die spiegels die je achterin kan plaatsen ideaal. Ik kijk heletijd naar mijn dochter. Ik denk dat het wettelijk wel toegestaan is. Maar of het verstandig is om het toch te doen. 

Dat kan, als je de airbags aan de bijrijderskant uit kunt zetten :) anders is het niet toegestaan om je maxi cosi voorin te plaatsen. 
Bij mij staat de maxi cosi wel achterin, maar heb een spiegel gekocht die je aan de hoofdsteun van de achterstoel kan hangen. Dan kun je via je achteruitkijkspiegel naar die andere spiegel kijken en zo je kindje zien! 

Je mag hem inderdaad voorin doen. 
Alleen dan altijd de airbag uit en als iemand naast je zit de airbag  weer  aan.  Dit lijkt  mij best wel een gedoe en niet echt veilig want misschien  vergeet je hem uit te zetten en zit je baby naast je en ook andersom.
Je kleintje zit wel veiliger achterin  en er zijn spiegels die je neer kan hangen zodat  je de kleine kan zien

Ook al mag het met airbag uit, zelf vind ik het geen prettig idee als ze voorin zit. Teveel filmpjes gezien wat er kan gebeuren. Achterin is echt veiliger. Ik heb al meerdere keren met haar gereden. De meeste baby's vinden auto rijden heerlijk. Die van mij valt steenvast in slaap. Een keer in de file was het even huilen. Dat vond ik niet erg en goed dat ze niet naast mij zat. Dan had ik haar waarschijnlijk willen troosten e.d. en is mijn aandacht minder bij het verkeer. Lijkt mij ook geen veilige situatie. Tot nu toe gaat het bij ons goed.

Ik heb mijn dochtertje 1x naast me gehad, een kort ritje, maar toch merkte ik dat mijn aandacht minder bij het verkeer was. Mijn kindjes gaan lekker achterin.

Ik heb de maxi cosi bijna altijd voorin. Airbag idd uit, maar ik vind het veel fijner om haar te kunnen zien. Ze is heel alert en slaapt bijna nooit in de maxi cosi omdat ze alles veel te interessant vindt.

Terug
Bovenaan