Maxi cosi in de auto

A

Anoniem

Guest
Hallo! Hopelijk zitten er hier wat ervaringsdeskundigen... we hebben gisteren toch maar een auto gekocht omdat ons dat wel praktisch leek met de baby straks.

Nu had ik van mn nichtje gehoord dat kennissen van hun een maxi cosi hebben die je in de auto kunt bevestigen door alleen maar de gordel van de achterbank te gebruiken, kent iemand dat systeem en hoe heet het? Ik dacht nl dat je een soort beugel of iets op de achterbank moest installeren voordat je de maxicosi als reisstoeltje kan gebruiken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen,

Liefs Muizeke
28 weken en 3 dagen zwanger

Hoi,

de maxi cosi maak je gewoon vast met de riem, kan de riem van de achterbank zijn. Kan ook die van de voorstoel zijn als je daar geen airbag hebt of als je die aan 1 kant uit kan zetten.
Je hebt niets bijzonders nodig hoor.

groetjes, keesje

die met stang waar je het over hebt is de maxi cosi (cabrio) fix. Daarbij is het of mogelijk dat je auto al een voorbereiding heeft OF dat je er een plateau inzet waar je dan de maxi cosi op vastzet. Dan heb je dus geen gordel nodig om hem vast te zetten.
Maar nog lang niet iedereen heeft zo'n ding natuurlijk al worden er steeds meer nieuwe auto's met die voorbereiding afgeleverd (dus over 10 jaar zal het vrij normaal zijn)

Maar voor nu heb je gewoon een maxi cosi citi of cabrio nodig zonder de fix dus. Die kan je met een (lang genoege....bij oude auto's soms te kort) gordel gewoon vastzetten. Zowel in het boekje als op het stoeltje zelf staat hoe je het moet bevestigen. Even een keertje oefenen voor de kleine er is is wel makkelijk (wij stonden dus in de zeikende regen bij het zhuis... was blij dat ik het wist!)

groetjes,
Marije

dat systeem heeft isofix en is inderdaad dan vanuit de garage in je auto geinstalleerd, waarbij je dan de maxicosi daar zo op klikt. Dit is echter een nogal prijzige aangelegenheid als dat nog niet in je auto zit en je meot het laten inbouwen....

De andere mogelijkheid die maxicosi heeft, ken ik eigenlijk niet.

Maar de meest gebruikte optie is  zoals de andere dames al zeiden met een gordel.

gr mama van MD

Bedankt voor jullie tips, we kunnen hem dus gewoon met  de gordel van de achterbank vastmaken, prima oplossing lijkt mij!

Liefs Muizeke

Terug
Bovenaan