maxi cosi nr. 2

A

Anoniem

Guest
Ik ben even benieuwd rond welke leeftijd kinderen
zo ongeveer van de eerste (baby-) maxicosi
naar de maxicosi nr. 2 gaan?

ongeveer met 9 maanden ze moeten goed zelf kunnen zitten en ongeveer 9 kilo wegen
ik denk dat het bij ons iets eerder word met Martin    vooral ook omdat wij een tweeling hebben en Martin zwaarder dan zijn zus Jasmijn erg zwaar tilt met de cosi ga het eerst proberen en gaat het niet dan doe ik het ook nog niet op zich is het ook veiliger dat ze achterstevoren zitten nu
maar ongeveer dus met 9 maanden Jasmijn en Martin zijn 7.5 maanden oud en denk bij 8 maanden iets ruim dat ik dan Martin in de tweede zet maar wil ook nog even orienteren voor de stoeltjes ow ja Martin weegt nu iets ruim 8.5 kilo

groetjes Elena

quote: happy75 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-10-2007 11:47:18'));

Ik ben even benieuwd rond welke leeftijd kinderen
zo ongeveer van de eerste (baby-) maxicosi
naar de maxicosi nr. 2 gaan?

Hoi, de stelregel is ongeacht de leeftijd of het gewicht: Als het hoofdje voor de helft boven de rand uitsteekt is het tijd voor de volgende stoel(beentjes maakt dus niet uit hoe lang die zijn!). Het is belangrijk om de kleine zo lang mogelijk in de kleine maxi-cosi te laten ivm de veiligheid. Als je te vroeg over gaat heeft het nekje veel te veel te verduren, zeker met een botsing, die klap is nog veels te groot voor zo'n kleintje. Dit is ook na te vragen bij de bekende auto-stoeltjesfabrikanten.

Tip als je de stoel te zwaar vind om te tillen, lekker in de auto laten staan, is hij ook voor bedoeld! en dan je kindje erin en eruit tillen, doe je immers ook met de grotere stoel.

Gr
Sandra

Heb je nu nog even de tijd om achter een goede aanbieding aan te gaan, wacht maar rond dec/jan is het altijd weer actie-tijd.

Terug
Bovenaan