maxi-cosi of autostoel

hallo,

wij gaan in sept. met de auto naar italie en mijn dochter is dan 6 maanden.
nu zitten we een beetje te twijfelen of we haar dan al in een autostoel in de slaapstandzullen zetten.
het lijkt me voor haar lekkerder en ik kan haar gewoon zien wat me ook wel fijn lijkt.

heeft iemand een idee of dat rond die leeftijd al zou kunnen?

alvast bedankt!
groetjes Carli
 
Hoi,

Ben even vergeten op je naam te letten. Mijn dochter is 7 maanden en zit nog in een maxi-cosi. Wij willen haar ook graag in een autostoel omdat we regelmatig lange afstanden rijden. We zijn dus al wezen kijken voor een autostoel maar op alle stoelen staat dat je ze kunt gebruiken vanaf 9 maanden. Wij wachten er dus nog maar even mee.

Groetjes Nathalie
 
Hoi hoi,

Wij hebben wel al een gewoon autostoeltje in huis voor Daan (ruim 7maanden),maar gebruiken hem nog niet.
Wij hebben ons bij een babyspeciaal zaak laten informeren toen wij hem aanschaften en hier zeiden ze ons dat je zolang mogelijk de maxi-cosi moet gebruiken.
Een gewone autostoel  mag je gebruiken als je kindje 9 kilo is of uit de maxi-cosi is gegroeid.  Als je kindje nog niet uit de maxi-cosi  is gegroeid zou hem hier nog lekker in laten.

Groetjes Saskia  
 
Hoi,
Wij hadden het probleem dat ons zoontje (toedertijd 5 mnd) al in de breedte uit zijn maxicosi was gegroeid en zijn toen informatie gaan vragen bij de prenetal. In principe kon hij in de gewone autostoel, want hij was bijna  9 kilo, maar zeiden er wel bij dat bij evt ongelukken zijn wervelkolom niet sterk genoeg is om de schokken op te vangen. De maxicosi staat daarom ook achterstevoren op de acherbank en is ten alle tijden het veiligste vervoermiddel. Ze zeggen daarom ook, houdt je kind zo lang mogelijk in de maxicosi als dat mogelijk is. Hun advies was  dat als we lange afstanden gingen rijden, hem dunne kleren aan te treken, zodat hij toch nog in de maxicosi pastte, want met een winterjas ging dat helemaal niet meer. Dus als je op vakantie gaat is het echt beter om hem nog even in de maxi cosi te laten, ook al ziet het er schattiger uit in de gewone autostoel. De stand van de maxicosi is ook een betere slaapstand, want in de gewone stoel zit hij ook in slaapstand bijna rechtop.
Fijne vakantie
groetjes van michelle
 
Hoi,

Onze dochter José is nu bijna 8 maanden en ben vorige week bij een babyspeciaalzaak geweest en daar raden ze me aan of vanaf 9 maanden. En er zijn een paar stoeltjes waar ze in kunnen vanaf 9 kilo. Maar als mijn dochter 9 kilo weegt is ze ook zo ongeveer 9 maanden. Wij hebben het nu opgelost door een binnenspiegel te plakken aan het raam en deze dan zo te draaien dat je erin kan kijken als je over je schouder kijkt.
Dit werkt prima. Je moet je maxicosy wel aan de tegenovergestelde kant zetten vanwaar jij zit. Dan 1 blik in het spiegeltje en je weet dat alles oke is. Deze spiegeltjes zijn in een autozaak gewoon los te koop en plak je doormiddel van een zuignap vast aan eht raam.
Succes ermee

Groeten Yvonne
 
Hallo Carli,

Wij gaan begin augustus op vakantie met onze zoon van 10,5 maanden. Hebben eerst ook getwijfeld of we de autostoel meenemen óf de maxicosi. In de autostoel zit hij wel errug rechtop, ook de slaapstand is heel anders dan de houding in de maxicosi. Omdat we ook 's nachts gaan rijden én omdat Stan de maxicosi gewend is en er nog goed inpast nemen we deze dus mee. Hij is ook veiliger als er een ongeluk gebeurd omdat Stan in tegengestelde richting zit.
Als je toch besluit om de autostoel te gebruiken op vakantie, probeer hem eerst een paar ritjes voordat je op vakantie gaat. Zo weet je zeker dat je een juiste keuze maakt.
Succes!
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan