maxi-cosi te klein,autostoel???

hallo,onze zoon luca is bijna 6maanden(12-05-2007). we hebben hem in de auto nog in de maxi-cosi,maar zijn beentjes bungelen er zo uit....nu willen we eigenlijk ons autostoeltje gebrijken,maar er staat op vanaf 9maanden\á 9kilo. nu vroeg ik me af of het nog te vroeg is en of het uitmaakt dat zijn beentjes zo uit de maxi-cosi hangenomdat hij ook nog omgekeerd in de auto zit(gezichtje naar de stoel) ook vraag ik me af of de (grote) autostoel voorin mag(omgekeerd) of perse ahterin moet,dit ivb met 3deurs auto.
groetjes inet
 
Hallo Inet,
Een maxi-cosi is eigenlijk pas te klein als het hoofdje boven het zitje uitsteekt. De bungelende beentjes is dus eigenlijk geen probleem. Soms is het wel eens lastig met zitten, maar vaak gaan de beentjes dan een beetje in kleermakerszit.
Ons zoontje heeft tot 11 maanden in de maxi-cosi gezeten. Dat lukte allemaal nog net. We wilden nog op zomervakantie wanneer hij in de MC zat. Na de vakantie is hij overgestapt naar een autostoel, de Romer King.
De autostoeltjes kunnen zonder probleem op de bijrijderstoel, net als de maxi-cosi. Bij de maxi-cosi moet je dan wel de airbag (als ie er zit) uitschakelen ivm de omgekeerde houding. Bij een autostoel is dit weer niet nodig.
Veel succes!
gr. Marieke
 
Terug
Bovenaan