Maxi Cosi Titan Pro - bevestiging

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar ervaringen met de Maxi Cosi Titan Pro2 (of vergelijkbare autostoeltjes). Ik stap over van de Pearl 360 met base, omdat mijn zoontje te groot wordt. Nu heb ik dit stoeltje geïnstalleerd, maar ik vind dat er veel speling zit bij de Isofix bevestigingspunten. Ik kan het stoeltje van links naar rechts bewegen. Alles zit volgens handleiding gemonteerd (ook de topt tether) en het stoeltje lijkt ook echt goed vast te zitten, maar ik twijfel of deze beweging "normaal" is. Met de base zat er een extra poot op de vloer van de auto, dus dit stond echt muurvast. Ik heb mijn vraag al bij de customer care gelegd bij Maxi Cosi via chat en e-mail met een filmpje, maar nog geen reactie ontvangen en wil toch ook wat meer info en/of ervaringen zoeken hier. Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden. Ik kon niet goed een onderwerp vinden om dit te plaatsen, dus hoop dat het hier goed staat :)

Alvast bedankt!

Wij hebben bij ons stoeltje ook even moeten zoeken hoe je de isofix stangen korter konden maken. Maar wij hebben een ander merk.
Bij ons autostoeltje viel het enorm op, dat de filmpjes online nou precies de lastige punten oversloegen. Zoals het openmaken van de gesp van de Tether, alsof ze er zelf ook niet uitkwamen en niet wilden stuntelen voor de camera .

Hoi Essil, bedankt voor je reactie. Ik ervaar precies wat jij zegt, de lastige punten of dingen waarover je twijfelt zijn nergens op internet te vinden. De tether van dit stoeltje gaat dan wel makkelijk en geeft groen aan wanneer het goed zit. Dit stoeltje kan ook nog in een ligstand, alleen moet je dan eerst de tether laten vieren. Dat vind ik nogal onhandig, als je kind onderweg in slaap valt en de bijrijder wil even het stoeltje naar ligstand verstellen dan kan dat dus niet rijdend, want dat moet via de kofferbak haha. Is het bij jullie uiteindelijk wel gelukt met de isifox stangen? bedoel je dan de stangen van het stoeltje zelf of de stangen in de auto. Want bij ons gaat het stoeltje op de stangen van de auto van links naar rechts, overigens ben ik vanmorgen met zoontje een stukje gaan rijden, ik had niet het idee dat er ongewenste beweging in het stoeltje zat.

Ik bedoel de stangen aan het stoeltje zelf, die zouden als het goed is verstelbaar moeten zijn. Zodat je het stoeltje zo stevig mogelijk tegen de rugleuning kan zetten. Bij de Britax zit daarvoor een hendeltje onderaan, probleem is dat het hendeltje wat moeilijk te herkennen is als hendeltje.

De tether laten vieren voor slaapstand klinkt inderdaad niet heel praktisch.

Terug
Bovenaan