maxi-cosi tobi

A

Anoniem

Guest
Sinds kort zit onze 11 maanden oude dochter in de Toby. Ze vindt het geweldig en kijkt alle kanten op en wijst met haar vingertje naar buiten en brabbelt dan babytaal. Veel leuker natuurlijk als naar de bekleding van de stoel kijken als je in de andere maxi-cosi zit!
Een probleempje hebben we nu: ze houdt haar hoofd naar voren om goed rond te kunnen kijken dan hangt ze als het ware naar voren in de gordels. Ik vind het een eng gevaarlijk gezicht. Stel je voor dat ik een noodrem moet maken dan knakt haar hoofd. De ligstand heb ik al geprobeerd maar dat helpt niet. Ik zeg wel: doe je hoofd eens naar achteren en dan doet ze dat wel even. Maar toch ben ik niet gerust. Is dit overdreven of herkenbaar? Tips zijn welkom!

Wij hebben ook de maxicosi Tobi en eigenlijk hebben we daar nooit last van.  
Heb je de hoofdsteun en de gordels op de juiste hoogte en zitten de  gordeltjes  wel strak genoeg? Wij trekken ze aan tot die indicator groen wordt, dan nog een keer aan de gordeltjes zelf (wordt hij  vaak weer grijs) en dan nog een beetje strakker aantrekken.

groetjes,
Karin

Hoihoi,
Mijn dochtertje doet precies hetzelfde, in het begin vond ik dat ook wel eng, maar geloof niet dat het heel veel kwaad kan. Als je de maxi cosi van ligstand naar 1tje meer rechtop zet kunnen ze al meer naar buiten kijken. Succes

Terug
Bovenaan