maxi cosi + verkleiner

Hé meiden,

Zijn er al mensen die de verkleiner uit de maxi cosi gehaald hebben?  
Tot wanneer moet je die ongeveer gebruiken?
Het lijkt alsof het niet echt meer zit. Zeker als ze een mutsje op heeft en ook nog een jasje met capuchon.

Groetjes, Kar

Hoi,

Wij hebben de verkleiner er ook uitgehaald, een week geleden.
Thijmen is ruim 60 cm en 5600 gram.
Hij had de verkleiner niet meer nodig, hij zat er teveel voorover in namelijk.

Groetjes Marieke

Het ligt eraan wat Marijn aan heeft. Als ik de Maxi Cosi op de Maxi Taxi zet en zo even snel wat boodschappen ga doen, dan heeft ie een dikkere jas aan dan als we alleen maar in en uit de auto gaan. Met die dikke jas en z'n mutsje zit ie behoorlijk opgepropt heb ik het idee. Ik heb de verkleiner er al een keer uitgehaald, maar vond toch dat ie te veel nog met zijn hoofdje heen en weer ging. Als ze zelf wat meer controle hebben over hun hoofd/nek, dan kan dat ding er volgens mij zonder problemen uit! Anders zou ik nog een paar weekjes wachten als ik jou was!
Succes, Patricia

Hallo

Nou toevallig heb ik hem er vandaag ook uitgehaald. Onze klein man (7 wk) is nu over de 5700 gram en +/- 65 cm. Als ik hem met de verkleiner in de maxi cosi zetten vond ik het er zo ongemakkelijk uitzien. En ik heb ook nog zon Maxi cosi zak voor de kou erin zitten...dus daardoor zit hij ook wel wat steviger.

Heb eigenlijk ook geen idee tot wanneer de verkleiner erin moet.

Doei Doei!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb er ook zo'n voetenzak in zitten en dat geeft denk ik ook wat ondersteuning.
Denk dat ik een keer moet kijken hoe het zonder de verkleiner zit.

Groetjes, Kar

Hoi Kar,

Daniel was bij de geboorte 4780 gram en ik heb de verkleiner er meteen na thuiskomst uitgehaald, hij paste er gewoon niet in. Ik heb de voetenzak erin en hij heeft dan voldoende stevigheid. Tuurlijk is het niet ideaal, want eigenlijk moet zijn nekje ook wat meer steun. Ik zet de maxicosi dan ook zo plat mogelijk in de auto.
Daniel is nu trouwens 6750 en ik vraag me af hoe lang ik hem nog kan zeulen in de maxicosi, het is echt zwaar!

Groetjes
Wasabimammie!

De verkleiner kan op 2 standen, zie de onderkant. Onze dochter van 12 weken (6500 gram en 63 cm) past er op de grootste stand nog wel in. Wij kleden haar sowieso niet al te dik aan, een dekentje over haar heen en een mutsje op haar hoofdje werkt volgens ons veel beter.

Terug
Bovenaan