maxi cosi

Kan iemand mij vertellen of het echt nodig is de maxi-cosi omgekeerd op de achterbank van de auto moet plaatsen, dan kijk je kindje dus tegen de achterbank aan. Hij vind het echt nooit leuk daar. Als ik hem in het stoeltje zet en hij ziet me dan gaat het nog, maar zodra ik de deur dichtdoe zet hij het op een gillen. Meestal worden kinderen rustig in een auto, nou mijn zoon niet. Nu probeerde ik vanmiddag even uit op het moment dat we reden en hij was stil, we reden over een hobbel weg, ging ik praten tegen hem en hij begin gelijk te huilen. Nu denk ik dus dat hij graag wat wil zien, of mij, en dat hij daarom in de auto altijd zo ongelukkig is. Herkent een van jullie dit en/of hebben jullie de maxi-cosi soms ook omgedraaid????
Groetjes Hilly
 
Hallo Hilly,

Wij willen ons kindje altijd kunnen zien en daarom zit zij in haar maxi cosi op de bijrijderstoel. Dus wel in de goede positie, dwz tegen de rijrichting in. Achterstevoren meerijden beschermt de baby beter bij een botsing dan dat ie in de rijrichting zit.
Volgens mij moet je wel zorgen dat je dan een eventuele airbag hebt uitgeschakeld, maar dat weet ik niet zeker; wij hebben er toch geen bij de bijrijderstoel.
Voor ons werkt dit prima, ons dochtertje kan lekker naar ons kijken en ook wij kunnen haar in de gaten houden.

Groetjes,

Alexandra
 
ik zette hem ook altijd op de bijrijdersstoel, bovendien had hij er ook een speel ding op, waar hij lekker tegenaan kon rammen. Je moet je kind achterstevoren zetten voor de veiligheid, het ruggetje en nekje is nog niet sterk genoeg. En inderdaad airbag moet uit. Maar op de bijrijdersstoel gaat prima hoor, en een speeltje erbij!!

Succes,
linda
 
Amy staat zowel op de achterbank als op de bijrijdersstoel geheel volgens voorschrift achterstevoren.
Zij heeft er geen moeite mee.
Misschien kan je een speeltje ophangen waar naar gekeken kan worden.
Audrey
 
Bij ons kan hij niet op de bijrijderstoel (airbag) dus ziet hij achterin. We hebben altijd een koord met speeltjes aan zijn maxi cosi hangen en hij kan makkelijk door de achterruit naar buiten kijken (ruitenwisser doet het erg goed).
 
woon in de usa. ook hier hebben we de maxi cosi omgekeerd op de achterbank. op de bijrijdersstoel is hier verboden.
wij hebben op de hoofdsteun vd acherbank een spiegel bevestigd en hierdoor kunnen wij elkaar goed zien. duurde even voordat ons kleintje dit door had, maar gaat nu perfect!
 
Bij de gamma is bij de kidscorner een spiegeltje te koop dat je voorin je auto bevestigd. Speciaal om je kind op de achterbank te kunnen zien. Het is een soort van bolle spiegel, erg handig.
 
Terug
Bovenaan