maxi-cosi

Dag allemaal,

Wij hebben voor het reizen in de auto natuurlijk een maxi cosi. Onze dochter is inmiddels zo groot dat het extra stukje er niet meer inpast, ik bedoel een soort kussentje wat als het ware om haar hoofdje heen sluit. Nu viel me laatst op dat als ze in slaapt valt haar hoofdje heel erg naar voren hangt. Is dat altijd zo? Moet of kun je iets verzinnen waardoor ze wat meer naar achteren leunt?
Uiteraard zit ze nog met d'r gezichtje richting de achterbank.

Ik ben benieuwd naar eventuele tips, bedankt alvast!
Mirjam
 
Hoi,

als ik het goed begrijp heb je nog het kussentje met die halve band  wat in de maxi-cosi zit erin zitten. Je schrijft niet hoe oud je kleine is. Maar dat kussentje is bij mijn weten een soort verkleiner. Toen Sigrid een maand of  3 was hebben wij de bandjes van hoogte verstelt (dit  doe je via de klep aan de achterkant)  en het kussentje  mee omhoog verschoven. Toen  dit te krap raakte hebben het kussentje eruit gehaald. Sigrid heeft toen tot 9 maanden in de maxi-cosi gezeten.  

Ik hoop dat dit een bevredigend  antwoord is op je vraag.

Groetjes,

Petra  
 
Vergat even een deel van je vraag. Je kleine moet niet naar "voren hangen" in de maxi-cosi. Dan zul je de maxi-cosi meer onderuit moeten trekken. Verder is je kleine te groot voor de maxi-cosi wanneer ze met haar kruin boven de bovenkant van de maxi-cosi uitkomt. Als de knietjes opgetrokken zijn is dit niet erg, als je maar op de bovenkant let.
Misschien een beetje technisch uitgelegd, maar mijn man is automonteur en hij krijgt regelmatig trainingen over het monteren en gebruik van kinderzitjes.
Kijk ook eens op www.kinderzitje.nl voor allerlei nuttige informatie.

Groetjes!
 
Ja, sorry hoor ben ik nog een keertje....


Het moet zijn:


www.kinderzitjes.nl

En wat betreft de houding in het zitje, kreeg ik nog even door. Ze liggen er net zo bij als een banaan...hihihi (echt weer een mannen uitdrukking)

Groetsel!
 
Hoi, je moet hem ook nog op de een of andere manier verstellen, volgens mij scheelt dat wel, staat in de gebruiksaanwijzing hoe dat moet, want ik weet het niet meer. Groetjes!
 
Bedankt voor de tips! Ik heb haar meer onderuit gezet en dat ging goed. Verder zal ik haar 'kruintje' goed in de gaten houden. Ze is nu pas 4,5 maanden, dus voorlopig past ze er nog wel in.
Groetjes,
Mirjam
 
Terug
Bovenaan