Maxi Taxi Speedy SX

Ik was even op zoek naar iemand die ook de Maxi Taxi van Maxi Cosi heeft. Wij wilden nu namelijk de buggy gaan gebruiken, omdat onze meid van 6 maanden het niet meer leuk vind in de reiswieg (Dreami) en eigenlijk past ze er ook niet meer in.  Ze kan al goed zitten met steun en vind het geweldig om lekker rond te kunnen kijken. Maar die gordels zijn veel te groot!! Op de strakste stand zitten ze nog veel te los. Ik kan me niet voorstellen dat ze er over 3 maanden wel in zou passen. Mis ik misschien een systeempje bij de gordels waarmee ze wel kleiner gemaakt kunnen worden of hebben meer mensen die probleem (gehad)? Iemand hiervoor een oplossing?
 
Hoi
ik herken het probleem. Ook ik heb geen pasklare oplossing kunnen vinden. Ik heb de gebruikaanwijzing wel 10 keer gelezen! Ik trek nu de riempjes goed aan, trek het wat naar achteren en stop het overtollige achter zijn ruggetje. Dit is ook niet juist en als er iets gebeurd ook niet veilig maar ik weet het anders ook niet.
Zo vind ik het ook vreemd dat er geen regenhoes bij de buggy zit, of heb jij deze wel?
Groetjes Jeanette
 
Nee, ik heb ook geen regenhoes. Ik denk dat Maxi Cosi dat bewust doet: de Taxi gaat lang mee, dus dan kan iedereen lekker een regenhoes kopen en verdient Maxi Cosi daar weer aan. Bij het autostoeltjes krijg je die wel, want die gebruik je maar zo kort en vaak alleen in de auto, dan nemen mensen geen moeite om een regenhoes aan te schaffen. En dan verdient MaxiCosi niet. Nu doen ze die er standaard bij, maar natuurlijk betaal je daar eigenlijk wel voor.
Maar eigenlijk vind ik het belachelijk. Je betaalt een hoop geld en dan kun je niet eens de riempjes fatsoenlijk aantrekken!! Misschien zo'n vreselijk wandeltuigje kopen en dan kijken of dat op een ander manier vast te maken is in de Taxi...? Ik heb geen idee hoe ik dat op ga lossen, maar ik wil wel dat mijn kindje goed en veilig vastzit.
 
hi,

ik heb ook de maxi taxi en eigenlijk geen problemen met het tuigje, het zit wel los inderdaad, maar hij kan er niet uitvallen. Moet wel zeggen dat hij nu al een half jaar in de buggy zit en dat was toen dus ook nog winter, dus had zijn jas ook aan en dus dikker was. Hij is nu 1 jaar en het gaat nu goed ook zonder jas. Het is denk ik dus een tijdelijk probleem.

Regenkap heb ik ook niet, maar ik heb er ook geen aangeschaft, ik gebruik eigenlijk als het regent het zonnescherm ding. alleen zijn beentjes worden dan nat, maar goed, dat was ook in de winter en toen zat hij nog met zijn benen in zo'n zak.

Succes,
Lia
 
Wij hebben vorig jaar ook de maxi cosi speedi sx aangeschaft. Geheel tot tevredenheid. Onze dochter zit al vanaf haar vierde maand in de wandelwagen omdat ze snel uit de bak was gegroeid. In het begin waren de riempjes inderdaad te ruim, maar echt rechtop zitten deed ze toch niet. Nu is ze bijna een jaar en het past allemaal prima. Een regenhoes voor de wandelwagen zat er bij ons gewoon bij, en het is ook erg handig moet ik zeggen, niet alleen voor de regen maar ook voor harde wind.

Gr. Debra
 
Terug
Bovenaan