Maxicosi Axxisfix plus

<p>Heeft iemand van jullie ervaring met de Maxicosi Axissfix plus? Bij mijn zoontje hebben we deze gekocht toen hij uit de gewone maxicosi ging. Nu willen we hem graag gebruiken voor de komende baby, maar ik vind het stoeltje zo ‘rechtop’. Er staat dat hij geschikt is voor een pasgeborene, maar heeft iemand hier ook ervaring mee? </p>

Wij zijn hem pas gaan gebruiken met een jaar. Ik vind het ideaal dat je de stoel volledig kan draaien maar hij is inderdaad erg rechtop. Hij kan wel iets gekanteld worden maar ik vind dat alsnog niet plat genoeg voor een pasgeborene. Achteraf had ik hem wel vanaf een maand of 8 a 10 al willen gebruiken. Toen sleepte ik me een breuk aan de maxicosi. 

Ik! 
maar idd het hoofdje valt vaak naar voren als hij slaapt....
Nu voor de 2e een losse maxicosi. Leek me toch praktischer met een rond rennende peuter van 2.. Zo kan de baby altijd even geparkeerd worden als meneer peuter dwars is...
maar qua draaien echt helemaal top ?? 
Zoon is er alleen met 2 jaar uitgegroeid

@Evimetbaby; uit de Axissfix gegroeid met 2 jaar? Schrik er een beetje van, hebben deze nog niet zo lang en wilde wr toch tot de 4 mee doen zoals ze zeggen dat kan of is jullie kindje heel groot?

@topicstarter; babydump zegt in het filmpje dat je beter kunt wachten tot de baby's nekje wat steviger is. Maar da kun je misschien beter voor de Axissfix gaan ipv de (duurdere) Plus. Wij zijn hem vanaf 7 maanden gaan gebruiken maar met hard optrekken valt het hoofdje een beetje naar voren dus dat is even opletten. Met slapen gaat het wel, valt het hoofdje opzij. Vind hem verder een mega aanrader, echt handig en heel fijn voor je rug!

@rozenmeisje.. Uhm ja hij is wel groot hoor.. 96cm met 2 jaar.
maar in verhouding is zijn rug heel lang, niet persee lange benen. Dus hij past niet meer met zn hoofd in de hoofdsteun.. Komt met zn schoudertjes in de hoofdsteun dus we zijn over op een stoel met gordels...
In de Tobi past hij nog wel.. Die is een stukje groter!

[quote quote=10435475]@rozenmeisje.. Uhm ja hij is wel groot hoor.. 96cm met 2 jaar. maar in verhouding is zijn rug heel lang, niet persee lange benen. Dus hij past niet meer met zn hoofd in de hoofdsteun.. Komt met zn schoudertjes in de hoofdsteun dus we zijn over op een stoel met gordels… In de Tobi past hij nog wel.. Die is een stukje groter![/quote]
[quote quote=10435475]@rozenmeisje.. Uhm ja hij is wel groot hoor.. 96cm met 2 jaar. maar in verhouding is zijn rug heel lang, niet persee lange benen. Dus hij past niet meer met zn hoofd in de hoofdsteun.. Komt met zn schoudertjes in de hoofdsteun dus we zijn over op een stoel met gordels… In de Tobi past hij nog wel.. Die is een stukje groter![/quote]
Ons zoontje had dit ook! Begonnen met 6mnd met dat stoeltje en met 2 jaar was het ook al te krap door z’n lange rug en die lengte. Nu heeft hij de MaxiCosi Kore waar hij zelf in kan klimmen. Voor mijn dochter van 8 weken hebben wij ook een normale maxicosi omdat dat nu eenmaal makkelijker is, maar daarna gaan we haar weer in de Axissfix plus vervoeren voor hopelijk een wat langere tijd!

Terug
Bovenaan