maxicosi in de fietskar

Hallo,

4  weken geleden heb ik een tweede zoon gekregen. Omdat ik veel op de fiets doe heb ik een fietskar (via marktplaats) aangeschaft. We hebben ook een tweedehands babyschaal gekocht, maar dat lijkt me voorlopig ( komende twee maanden) nog niet voldoende ondersteuning voor zijn nek en rug. Ik wilde daarom voorlopig de jongste in de maxicosi in de kar zetten en de oudste in zijn kinderzitje achterop de fiets.
Maar toen we vanmiddag met de maxicois bij de kar stonden had ik geen idee hoe ik die hierin vast moest maken. heeft iemand toevallig al ontdekt hoe dit moet??

alavst bedankt!
Amanda
 
he hallo,
ik had het zelfde probleem, het is ons niet gelukt om het vast te krijgen..
ik heb gewoon de babyschaal gebruikt dat ging toch best goed want je kan ze er goed in vast leggen..
 
Een kindje van 4 weken kan je toch ook niet in de maxi-cosi meenemen in een fietskar. Als je dan bijv. een stoepje affietst dan is dat toch heel gevaarlijk? Ik dacht dat dat pas mocht vanaf 4 maanden.
 
Hoi Amanda,

Ons zoontje (morgen alweer 1) hebben we er met 8 weken voor het eerst in gehad. Vanaf 8 weken mag het geloof ik ook pas. Voor de stoepjes stapten we gewoon even af en we namen geen hobbelige wegen.
Wij hebben eerst de maxi cosi gepast, maar aangezien we de cabrio hebben, past die niet in de fietskar. Niels zat met zijn voetenzak tegen het gaas en plastic van de voorkant.
Toen hebben we via internet een nieuwe babyschaal van kidkar besteld en daar zat een zitverkleiner in. Daardoor ging zijn hoofd niet alle kanten op.
Jij hebt de schaal al aangeschaft (of was dat iemand uit een reactie) en kunt dan evt. je zitverkleiner uit de maxi cosi gebruiken.
Het vastmaken was bij ons ook een probleem. We kwamen niet uit de beschrijvingen van internet en hebben toen met een spanbandje maar zelf een stevig houvast geconstrueerd. Misschien een idee.
Ondertussen kan Niels in het voorzitje op de mamafiets die we via marktplaats aangeschaft hebben en dat bevalt stukken beter als de fietskar. Met een beetje tegenwind fietst het namelijk erg zwaar (laat staan brug op),  vooral  als je nog een kind achterop hebt zitten.
Veel succes!
Groetjes Diane.
 
Terug
Bovenaan