Maximale hoeveelheid flesvoeding 6 maand

<p>Mijn dochter is 6 maanden oud. Is sinds kort over op de flesvoeding standaard 2. </p><p>Ze dronk voorheen 5x200cc per dag. 7u 11u 15u 19u en dan nog een keer in de nacht als ze zich meld. </p><p>Op de verpakking van de standaard 2 staat dat ze het zou moeten kunnen doen met 4x200cc. Maar dit gaat mijn dochter niet redden. Ze drinkt nog steeds 5x200cc. </p><p>Hapjes er naast eten wil ze nog niet echt.</p><p>Nu vind ik het niet erg dat ze 5 flessen drinkt. Maar je hoort wel eens dat er een maximum is aan de hoeveelheid flesvoeding die ze op een dag mogen hebben. Is iemand hier bekend mee? </p><p>Zou ik dan beter de fles van de nacht met 180 water en bijv 4 schepjes kunnen doen ipv 6? </p>
 
5x200cc is netjes hoor. En als ze niks anders wil heb je ook niet veel andere keus toch? Komt vanzelf. Ze zeggen dat je niet meer als 1L mag geven, maar dat schijnt ook al achterhaald te zijn 
 
prima hoor, lekker zo laten! Mijn jongste dochter is 7.5 maand en drinkt nog 5/6x 180cc. Is best veel ja, maar groente en fruit en brood enzo lukt nog amper.. dus dan maar wat meer flessen.
Mijn oudste dochter at met 6 maanden al wel veel fruit en groente en brood dus kreeg toen nog maar 4 flessen, maar elk kind is anders.
Ik heb me er nu maar bij neergelegd. Het CB vond het ook niet erg dat ze nog zoveel flessen krijgt. Ik probeer elke dag fruit en groente en op den duur gaan die de flessen wel vervangen, maad zolang dat niet lukt gewoon lekker flesjes geven! Dat mogen ze gewoon nog hebben hoor, in ieder geval tot 1 jaar! Je doet het prima!
 
Ja het maakt me ook niet uit dat ze nog op 5 flessen zit. Zolang het maar niet slecht voor haar is qua nieren ofzo. Omdat er werd gezegd dat je niet meer dan 1 liter per 24u mag geven. Soms krijgt ze nog een 6e fles met 4 schepjes. 
Ze zal toch eten moeten hebben als ze honger heeft ?
 
Je moet echt niet meer dan 1 liter geven hoor ik moest mijn zoontje bijvoeden met water omdat hij voor de 4 maanden al boven de liter uitkwam als je 150 x het gewicht doet haha 
 
Je kunt ook gewoon terug gaan naar voeding 1. Daar mag je namelijk wel gewoon die hoeveelheid van geven. 
Bij mijn consultatiebureau gaven ze aan dat ik dit zeker tot 8 maanden kan doen.
Heb je 2 maanden de tijd om rustig de hapjes op te bouwen en daarna over op voeding 2 met wel 4 flessen.
Succes!
 
Hier krijgt ze echt wel eens meer dan een liter (900-1100 per dag denk ik). Het CB vindt het goed. En daar krijgt ze geloof ik helemaal niks van! ;) En anders idd nog een poosje nr 1 blijven geven. Daarmee mag ze wel 1000ml. Maar ach.. ik ben er behoorlijk nuchter in. Als ze honger hebben krijgen ze een flesje (s nachts een klein flesje). Bijvoeden met water lukt hier niet hoor, dan drinkt ze 10cc.. dat is heel wat anders dan een flesje melk natuurlijk 
 
Terug
Bovenaan