Maximum gram groenten- en fruitpap bij 7 maand

Hallo

Hoeveel groenten- en fruitpap mag een baby van 7 maand eten?

Het consultatiebureau had me verteld max. 230 gram, maar in de creche krijgt hij 300 gram!

Is dat niet wat teveel?


Groetjes
Kittykatrien
 
Hoi!
Mijn zoontje is 6 1/2 maand en ik geef hem altijd 1 stuk fruit (ongeveer 100gr., soms met een stukje liga erdoor).
Bij het cb zeggen ze het volgende:
50-100gr groente + 50-100gr aardappels/pasta/rijst + evt. (niet verplicht) 25gr vlees/vis/ei.
Mijn zoontje eet zo'n 200gr (groente + pasta bijvoorbeeld). Ik doe er niet altijd vlees of zo bij, vind ik nog niet nodig.
Na z'n badje geef ik hem dan z'n toetje (100ml melk).

Natuurlijk is elk kind anders, maar 300gr is best veel. Maar, wie weet, misschien verbruiken ze daar heel veel energie! Je leert zelf aan te voelen wanneer hij genoeg heeft.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
 
Je moet vooral kijken naar de flessen/borst.... Als ze daar gewoon lekker van blijven drinken maakt het niet zoveel uit....

Als de bijvoeding ten koste gaat van het drinken is het teveel.... En als de darmpjes het niet aankunnen is het ook teveel.....

Ik heb nooit gekeken naar de grammen... Zolang mn kids genoeg bleven drinken mochten ze van mij lekker eten totdat ze zelf aangaven dat ze genoeg hadden......
 
Ik heb ook nooit naar de grammen gekeken. Vol is vol en dat vind ik nu nog steeds (ze is nu ruim 2). Als ze honger heeft eet ze veel en als ze geen trek heeft eet ze niet meer dan 1 hap. Ook goed.
Zo ging het in het begin ook.
 
Terug
Bovenaan