Maxo Cosi Tobi

Hallo mama's,

ik lees hier al tijden mee en af en toe plaats ik eens iets, maar nu heb ik zelf een vraag.

Onze kleine meid begint al aardig uit haar Maxi Cosi te groeien, dus het wordt tijd voor de vervolgstoel. Nu heb ik een Maxi Cosi Tobi op het oog, het nieuwe model. Ik hoor alleen dat deze niet goed genoeg zou zijn omdat ie van die voorgevormde beugels heeft waardoor je kindje niet optimaal beschermd wordt.
Beetje vaag verhaal wellicht, want je zou denken dat in Nederland alles wel zo goed geregeld is dat alle autostoeltjes van dat merk wel goed zijn.

Hebben jullie ervaring met het nieuwe model Tobi? Hoe bevalt de stoel jullie? Of nemen jullie een ander merk of model?
Ik ben erg benieuwd!

Groetjes, S04

Hallo,

Ik was me er ook al mee bezig aan het houden. Ik heb inderdaad ook gehoord dat verschillende niet zo tevreden zijn met de Tobi. Toch blijkt dit het best stoeltje te zijn (het meest luxe). De stoeltjes zijn gekeurd, dus ze zijn echt wel veilig hoor!
Maar wij gaan denk ik voor een Priori. Dit is ook een super goed stoeltje, maar scheelt in prijs wel erg veel. Voor mij hoeft het niet super de luxe te zijn, als het maar goed veilig is!
Maar waarom wil jij graag een Tobi?

Groetjes

Hallo,

Wij hebben voor onze oudste, nu 22 maanden een Tobi en wij vinden hem helemaal super! Hij staat supervast in de auto, hij is onwijs makkelijk in gebruik, zeker als je een 3-deurs auto hebt. Dit komt mede doordat de gordels "open" blijven staan. Je kunt de gordels als ze open staan heel makkelijk losser zetten en als je kindje er in vast zit zo strak zetten als nodig door aan de lus onder te trekken.
Ook voor Bente kopen we zo'n stoel, maar daar kunnen we voorlopig nog wel even mee wachten. We hebben eigenlijk gepland om er één rond kerst te kopen als de oude modellen eruit gaan.
Succes met je keuze.

Groetjes Danielle (mv Bente 13.03)

Je kunt bij een priori toch ook de beugels in een haakje klikken? Dan heb je daar ook geen last van.
De Tobi heeft trouwens wel 5 standen de Priori 4 standen, maakt dat veel verschil uit?

Hallo,

Als het goed is kun je inderdaad de gordels achter een haakje hangen, net zoals nu bij de maxicosi. Wat ik ook nog een voordeel vind van de Tobi is het in hoogte verstellen van de gordels en dan tegelijkertijd de hoofdsteun, er zijn meerdere standen mogelijk. Ik vind trouwens wel dat de Tobi vaster in de auto staat, maar goed daar zijn misschien de meningen ook over verdeeld.
Maar goed de Tobi is inderdaad een stukje duurder als de Priori en de Priori is ook prima.
Wat betreft de ligstanden, tja 4 of 5, volgens mij maakt dat niks uit.

Groetjes Danielle (mv Bente 13.03)

Bedankt voor jullie reacties!

Ik wist niet eens van het bestaan van de priori , maar heb via de website van babydump een uitlopend model Priori besteld. Wellicht een tip voor anderen, je hebt daar nu drie kleuren voor 109 Euro... Is de moeite waard want het scheelt bijna de helft!

Groetjes, S04

Terug
Bovenaan