Maybe baby

Hallo allemaal,

Mijn man en ik proberen nu vanaf januari zwanger te raken. Helaas heb ik een onregelmatige cyclus waardoor de eisprong moeilijk te berekenen is.
Nu doen we het om de dag om de kansen groter te maken en ga ik uit van een cyclus van 28 t/m 40.
Nu heb ik wel de maybe baby ovulatietest gekocht.
Wie heeft hier positieve ervaringen mee, of we heeft nog een tip voor me als je onregelmatig bent.
Temperaturen heb ik gedaan maar daar kan ik geen wijs uit.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Liefs van Kim
 
Hoi Kim,

temperaturen is alleen handig voor de ha/gyn (3 maanden is voldoende). Je kunt er zelf alleen achteraf aan zien wanneer je eisprong is geweest (dat is als je temp. gemiddeld 0,3 graden is gestegen), dus het temperaturen zou ik achterwege laten, want anders begin je de dag al met bezig zijn met zwanger worden.
Ik heb zelf een tijdje ovulatietesten van het kruidvat en de apotheek gebruikt, maar bij een onregelmatige cyclus (bij mij tussen 21 en 31 dagen) heb je er aardig wat nodig (omdat je niet weet of je de eisprong al gemist hebt of dat die nog moet komen) en ik vond ze niet echt heel duidelijk, dus daar ben ik ook mee gestopt.

Misschien een beetje cliche, maar gemiddeld worden de meeste stellen binnen een jaar zwanger, dus in die zin 'heb je nog even'.

Mijn enige en beste advies is eigenlijk om te proberen er niet mee bezig te zijn, maar gewoon lekker te leven. Is makkelijker gezegd dan gedaan, maar je zult niet de eerste zijn die juist dan zwanger wordt.
Ik ben 19 maanden na de pil zwanger geworden op het moment dat we besloten hadden om even 'rust' te nemen.

Heel veel succes en probeer ook gewoon van het leven te genieten.
 
Hallo Kim,
Wij zijn ook in januari begonnen en ook wij zijn toch wel bezig met het "zwanger worden" Daar ik een cyclus heb van 34-43 dagen kunnen wij er ook niet echt een touw aan vast knopen. We hebben het ook een maand 2 keer per dag gedaan zonder resultaat, dus dat zegt ook niet alles...
Afgelopen weekeinde dacht ik weer ongesteld te zijn geworden, maar het bleef bij drie spoortjes bloed, ik ben nu heel onzeker en wil niet weer een onnodige test doen, we zijn vandaag de 38e dag...wat denken jullie?
Succes en sterkte, hou me maar op de hoogte van jullie probeersels qua tests.
Ciao
 
Hai Kim,

Ik had helemaal geen eisprong en moest van de ha tempraturen. 3 maanden waren niet voldoende, dat ligt aan je situatie. Ik heb 6 maanden getempt.
Doordat ik hormonen heb geslikt had ik uiteindelijk wel een eisprong en kon dat duidelijk zien doordat ik aan het temperaturen was.
Je begint met tempen vanaf de eerste dag van je menstruatie iedere ochtend om dezelfde tijd en voordat je opstaat. Eigenlijk is het wakker worden en dan gelijk tempen. Geen oortermometer, helaas!!
Als je temp begint te klimmen, rond het midden van je cyclus ben je vruchtbaar en moet je aan de slag. De temp blijft een aantal dagen wat hoger en gaat dan, als je niet bevrucht bent, weer naar beneden.
Ik weet dat het heel frusterend kan zijn, maar je weet dus wel precies wanneer je vruchtbaar bent.

En Janet, ik zou een test doen als ik jou was, dat schelt een hoop gestress!!!

Heel veel succes allebei.

Groetjes,

Mariska (36 weken)
 
HOI ik ben nu zwanger van de tweede en iedere keer duurde het best een aantal maanden voordat het lukte. Maar bij ons was het zo zodra mijn man stopte met roken was het wel in een keer gelukt dus wij zijn van mening dat de nicotine wel degelijk mijn man zijn zaad aantaste ( nou weet ik niet of een van jullie nog rookt maar misschien heeft een ander er wat aan ) succes
 
Misschien moet je gewoon lekker sex hebben als je er zin in hebt en zien wat ervan komt en je verder niet teveel met testen en temperaturen bezig houden. Volgens mij is het heel normaal dat het ruim een jaar of zelfs langer kan duren voordat het raak is. Ik had mezelf voorgehouden dat het misschein wel eens twee jaar zou kunnen duren (heb dus ook niks met testen of temperaturen gedaan, gewoon lekker gesext wanneer we zin hadden) en na 5 maanden was het raak.

Mij lijkt er persoonlijk niks aan als je er echt zo mee bezig bent. Ik kan me wel voorstellen dat als het na een jaar of twee nog niet lukt dat mensen er dan echt mee bezig gaan zijn, maar niet in het begin, lijkt met gewoon helemaal niet spontaan.

groetjes, jane
 
Hoi Kim,

Nadat ik gestopt ben met de pil ben ik vrij snel met Persona mijn vruchtbaarheid gaan testen. Die gaf aan dat ik geen eisprong zou hebben. Ben daar na een tijdje maar mee gestopt omdat ik er niet gelukkiger en ook vooral niet rustiger van werd.

Nu ben ik 6/6 week zwanger en dat zonder vruchtbaarheidstest o.i.d. Gewoon lekker spontane sex met mijn liefje en voila.

Succes!!
P.
 
Terug
Bovenaan