maybe baby

Hoi, ik heb de maybe baby besteld. Toen ik vorige week ongi werd, had ik echt zoiets van: ik MOET wat doen!!! Dat afwachten is zo afschuwelijk. Ik weet natuurlijk dat dit geen garantie is op een zwangerschap, maar zodoende verklein ik de kans dat ik mn eisprong mis. Nu wilde ik alleen nog vragen of iemand dit apparaat kent. Het is echt heel handig dat er een gebruiksaanwijzing bij zit met alle talen er op, behalve het Nederlands.

Frederique, ik weet dat jij dit apparaatje ook hebt. Moet je nu je speeksel er met je vinger op doen?? Laten drogen en dan na 10 minuten pas kijken???? Moet je hem dan nog scherp stellen?? Zag jij echt een duidelijke varenstructuur?? Wanneer ben jij er mee begonnen?? Ik ben nu nog een heel klein beetje ongi, wil morgen ofzo beginnen. Is natuurlijk veel te vroeg voor een eisprong, maar dan kan ik alvast aan het beeld wennen, toch? Op welk tijdstip deed jij het altijd?? Nou ik hoop dat je mn vragen kunt beantwoorden!! het zijn er best wel veel.
Jij heel veel succes en ik duim voor je hoor!!!! Als je iets weet, laat het weten he???

Groetjes Cath

Hoi Cath,

Ik baalde er ook van dat er geen Nederlandse beschrijving bij zat. Ik spreek natuurlijk wel Engels maar in het Nederlands is het toch prettiger. Het komt erop neer dat je 's morgens voordat je iets hebt gedronken of je tanden hebt gepoetst (of je man hartstochtelijk hebt gezoend haha) een beetje speeksel op het glaasje doet. Zelf spuug ik wat op mijn vinger en probeer met wat op het glaasje te doen van het speeksel waar geen bubbeltjes in zitten. Er hoeft natuurlijk geen hele klodder op ;-) maar gewoon het glaasje een beetje vochtig maken. Goed laten drogen (liefst 20 minuten) en dan door het microscoopje kijken. Ik het begin denk je steeds dat je het niet goed gebruikt omdat je een heel troebel beeld ziet maar dit is normaal. Pas vlak voor je eisprong zie je ineens varens en dan weet je dat je het wel goed hebt gebruikt. Het is gewoon even wennen. Ik weet zeker dat als je de komende eisprong de varens hebt gezien (die zijn overduidelijk dus daar kijk je niet overheen) dat je een stuk geruster bent over het feit dat je je eisprong niet hebt gemist!
Zelf heb ik de MB ook wel eens gebruikt op een later tijdstip trouwens maar je moet zeker 3 uur van tevoren niets hebben gegeten of gedronken dus 's morgens is makkelijker.
Zelf gebruik ik de maybe baby vanaf een paar dagen na de ongi (ben er pas vorige maand mee begonnen) tot en met de eisprong. Heel veel succes!!

Zelf voel ik wel van alles maar het kan ook gewoon zijn dat ik me niet zo lekker voel. Veel collega's zijn nl. wat ziekjes. Ik ga vrijdag voor 4 dagen naar Italië. Ik ga volgende week dinsdag testen... spannend hoor! Ik ben wel heel erg gefixeerd op al mijn kwaaltjes en dat moet ik eigenlijk niet zijn want dan wordt het weer zo'n teleurstelling!
Ik houd je op de hoogte!
Succes met de MB!

Kus F.

Hey Cath,

Ik gebruik de MB ook en ben er zeer tevreden over!
De eerste maand dat ik hem gebruikte was ik zwanger!
Helaas is dit in een miskraam geeindigd.
Maar ik ben er nu weer mee begonnen omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb.
Ik verwacht deze week toch wel de varens te zien.
Maria van het zwanger worden forum was ook zo zwanger.
Ik gebruik hem ook zoals Fred aangeeft.
Het is al een gewoonte om meteen na het opstaan wat speeksel op het glaasje te smeren!
Ik kijk meestal na zo,n kwartier en laat het er dan op zitten, als ik dan uit mijn werk kom kijk ik nog even een keer.
Succes met het gebruik en ik laat je zeker weten als er varens bij mij gesignaleerd zijn!

Doei, liefs, Monique2

Bedankt voor jullie reacties!!! Ik heb hem vanochtend geprobeerd. Het is toch wel raar hoor! Ik moest wel op mezelf lachen eigenlijk. Zat ik op de rand van het bed, in mijn nachtpon, haren nog door de war mn speeksel op een apparaatje te smeren! Maar ik ben toch wel heel blij dat ik hem heb. Nu heb ik voor mezelf een beter gevoel. Ik DOE nu tenminste iets. Zeker omdat ik ook een onregelmatige cyclus heb, is het gewoon heel handig!

Monique2 ben jij al een keertje ongi geworden na de miskraam?? Op hoeveel weken zit je nu al na je ongi/miskraam?? Ik duim voor je hoor!! Gerbuik jij trouwens ook teunisbloemolie? Volgens mij heb ik dat weleens gelezen. Ik heb het ook besteld. (ik heb heel die premomshop ongeveer leeggekocht, hihi!!) Hoeveel capsules per dag neem jij in??

Heel veel succes met wachten op de varens!! Ik hoop dat ze er snel zijn!

En Frederique jij heel veel succes met het wachten tot je NOD. Ik hoop zo voor je dat het raak is!!!

Liefs

Cath

Hee Cath,

Ik werd precies 5 weken na mijn miskraam weer ongi.
Afgelopen maandag was mijn miskraam 8 weken geleden.
Ik kan dus elk moment mijn ei krijgen.
Zit nu dus volop in de klus-tijd!
Ik slik tarwekiemolie-capsules.
Mag je 3 per dag van hebben.
Je doet wat om zwanger te worden.
Net wat jij zegt, je moet wat doen.
Ik had vanochtend nog steeds geen varens argggg.
Maar we houden de moed erin.
Als je varens ziet laat je het dan weten?
Heb jij normaal ook een vrij lange cyclus?

Nou, suc6 met het wonder-apparaatje!

Liefs, Monique2

Hoi Cath,

In het begin is het inderdaad ook erg wennen. Ik had dat zelfs tot ik de eerste keer varens zag omdat ik echt twijfelde of ik het wel goed gebruikte (mijn eisprong bleef ook een week langer uit dus ik was vrij onzeker) maar je zult zien, de varens kun je niet missen en dus ook je eisprong niet!! Heel veel succes. Ik ga een lang weekend naar Florence en dinsdagmorgen ga ik testen (als ik tenminste nog niet ongi ben geworden..). Ik denk niet dat ik zwanger ben ookal heb ik wel een raar gevoel in mijn onderbuik en in mijn borsten. Na de mk heb ik dat nl. vaak gehad en ik was toch echt niet zwanger dus ik probeer het hoofd "cool" te houden (dat lukt de ene minuut beter dan de andere haha).

Nou meis, succes met de Maybe Baby!!

Kus F.

Bedankt he! Nu weet ik tenminste dat ik hem toch goed gebruik en dat ik die varens echt niet kan missen. Vanochtend zag ik dus alleen maar vage spikkels, maar dankzij jullie weet ik dat dat normaal is.

Monigue2, ik baal ook zo van die lange cyclus. Ik heb het altijd wel gehad eigenlijk. Ook voor de pil en de miskraam. Jij ook?? Of is het echt pas na de miskraam? Hoe ver was je zwanger? Ik heb weleens gehoord dat dat er ook mee te maken heeft, maar zeker weten doe ik dat niet. De vorige keer was ik na 2 maanden zwanger, dat red ik nu al niet meer. Raar he, maar toch reken je daar een beetje op. Ik weet natuurlijk dat er meiden veel langer bezig zijn en dat ik absoluut niet mag klagen. Maar je wilt zo graag he? En alles bij elkaar zijn we nu ook al 7 maanden verder!! Maar ja, deze maand lekker op vakantie, de maybe baby en mn capsuletjes erbij!!! Het moet dan toch bijna wel goed komen he?? hihi.

Frederique, ik ben al voor je aan het duimen hoor!!! Ik hoop dat je lichaam je niet bedriegt! Veel succes en laat het snel weten he??? Heel veel plezier op vakantie!!! Lekker genieten!!

Liefs Cath

Hoi Cath,

Die spikkels op de mb zijn heel normaal, pas rond je eisprong zie je enige structuur en dus ook varens. Succes!!!

En Cath, als je de vorige keer al na 2 maanden zwanger was dan wordt je vast weer snel zwanger. Je lichaam is gewoon nu even flink van slag door de mk.

Sterkte!

Groetjes F.

Terug
Bovenaan