Mazelen in Europa!!!!

He allemaal

ff voor diegenen die nog op vakantie gaan.

Ik was van de week op het CB en daar hing een krantenknipsel. Het schijnt dat er in Europa en met name de west kant (duitsland, oostenrijk, spanje, frankrijk etc) een mazelen epidemie heerst. Er werd ons dan ook aangeraden om de kleine inteenten. (is voor kinderen tussen de 6 en 14 maanden geloof ik)
Toch handig om te informeren hierna. Wij kunnen de kleine gewoon op het CB hiervoor laten intenten.

Groetjes Diana

Lekker dan.... ik breng al mijn tijd door in Duitsland en Zwitserland en kom pas 8 oktober weer op het cb. Tot die tijd ben ik ook echt niet in het land. Nou ja, gelukkig komt Laura niet veel in contact met andere kindjes als we varen.

Dank je wel,

groetjes Ilona

Je kon ook geloof ik contact opnemen met het ggd en huisartsenpost ofzo...
Misschien heb je daar iets aan en anders inderdaad je kind niet in aanraking laten komen met andere...

groetjes diana

Niet van boord komen, betekend hier ook echt niet van boord komen. Dus ook een ha post of GGD is hier geen optie. Even een voorbeeld: ik ben op dinsdag op de sluis in Duisburg aan boord gekomen, toen zijn we gaan laden, dat duurde even, dus Bottrop, daar laden we weer om weer in 1 keer naar Basel te varen. Zo gaan we dat doen tot eind van dit jaar. Ik kan wel van boord, in noodgevallen, of om een hele reis te missen (dat duurt dus een week). Laura ziet alleen kindjes als ik met haar in Basel ga wandelen of als we naast een ander schip liggen met kinderen (die net zo geisoleerd leven als zij). Ik neem dus he risico wel, omdat ze eigenlijk nog nooit in contact is geweest met een ander kindje van een ander schip.

Groetjes Ilona

Hoi hoi

Wij gaan over 4 weken naar Frankrijk.
Heb dus meteen het bureau gebeld.
Hier zeggen ze dat er geen mazelen heerst
in west europa maar
meer in landen als Turkije enzo..

Weet dus helemaal niet waar ik aan toe ben!
Zou je misschien een foto van dat krantenknipsel kunnen
plaatsen??

Grtzz

hoi, hoi

volgens mij hang die brief er iederjaar
kan hem nog herinderen van vorig jaar ik heb kaya toen wel laten inenten
wij gaan namelijk ieder jaar naar turkeye toe jayla word in aug ingent
gewoon voor de zekerheid je weet maar nooit

groetjes mariella

Terug
Bovenaan