Meal prepping

<p>Goedemiddag,</p><p>Binnen nu en 2 maanden ga ik bevallen van ons tweede kind. Waar ik bij de eerste, o.a. op dit gebied, geluk had dat we inwonende waren bij de schoonmoeder, zijn we nu met zijn drieën. Ik, mijn man en onze peuter van 3. </p><p>De kraamzorg heeft al gezegd dat zij best wat voorbereidingen willen treffen voor een gezonde (avond)maaltijd,  als zijnde bami, pasta, schotels etc. maar ik wil zelf graag het e.e.a. in de vriezer hebben liggen voor het geval dat. Even in de oven/magnetron of opbakken, is natuurlijk zo gepiept.</p><p>En onze peuter houd niet zo van de pasta, bami, schotels, is wel echt een boerenjongen met zijn aardappels, groenten en een hapje vlees. Mijn man is een boerenvent, die verzorgt alles rondom het huis, die heeft in de afgelopen jaren niet meer gekookt dan een gebakken eitje of knakworsten. Die ga ik niet vragen om in al zo'n hectische periode even te ontdekken hoe het werkt met aardappels koken. </p><p>Maar.. mijn eten word altijd een beetje slap en smakeloos zo uit de vriezer, dus ben ik even op zoek naar wat houvast/tips en don't. Wat is nu eten wat je makkelijk in kan vriezen en er ook weer lekker uitkomt? En hoe pak ik dit het beste aan, qua eerst afkoelen, of gelijk de vriezer in etc. etc. </p><p>Wellicht een dummy vraag, maar ik ben echt meer van het vers bereide eten, warm uit de pan op de borden. Heb weleens een restje, maar die gaat dan vaak binnen 48u op - dus uit de koelkast. </p>

Ik maak regelmatig een pan met curry(verspakket Albert Heijn) deze is goed in te vriezen en dan hoef je alleen maar een beetje rijst o.i.d. te koken.
En ik vind stamppot (boerenkool, wortel/ui, snijbonen) ook altijd lekker uit de vriezer. Alleen evt. worst erbij en klaar.

Wat wij erg lekker vinden uit de vriezer is inderdaad iets van pasta of met rijst. Aardappelen, vlees met groente is minder lekker.

Misschien vinden jullie checken tonight, hachee of goulash iets? Iets met saus is altijd prima in te vriezen. Anders word het te slap of sappig. Eerst af laten koelen en dan in de vriezer doen.

Boerenkool, hutspot of zuurkool kan ook prima in de vriezer. Is ook lekker om op te bakken in de pan i.p.v in de magnetron.

Terug
Bovenaan