Medela of Avent elektrische borstkolf ?

hmimes

New member
Ik heb de vorige keer geen goede ervaring met bv , en wil het wel nu weer proberen . Lukt het niet wil ik ook proberen te kolven wat is nou beter Avent of Medela ? Ik wil ook kolven zodat we de taken kunnen verdelen en vooral voor de nacht .

Moet ik voor de zekerheid wel babyvoeding in huis nemen of kan ik hiermee wachten ?

Hoe denken julli erover ?
 
Ik heb één medela borstkolf. Die vind ik erg fijn. Maar je kan er ook altijd eerst een huren, ze zijn nl. niet goedkoop. Dan weet je of het bevalt of niet. Eb als het echt niet lukt met de bv zit je niet met één duur apparaat...
 
Ik heb een grote cupmaat en op aanraden van de lactatiekundige een Ameda Lactaline dubbele elektrische kolf gekocht. Echt een superding, heel veel plezier van gehad! Wel een duur apparaat, 160 euro dus misschien is het inderdaad er eerst een te huren of lenen van een vriendin (je kan alle onderdelen uitkoken, dus het is dan toch weer steriel).

Ik heb bij de geboorte van ons zoontje nooit extra voeding in huis gehad, ik heb in de eerste week wel 1 nacht moeten fingerfeeden omdat mijn zoontje het nog niet helemaal doorhad. Toen heb ik met de hand gekolfd (zijn dan toch nog maar een paar druppels die ze nodig hebben) en kreeg ik van de verloskundige een speciaal spuitje om het daarna in te doen... Na die nacht snapte meneer de techniek en heb ik dus geen kunstvoeding nodig gehad! Eventueel heeft de verloskundige ook een zakje Nutrilon o.i.d. bij zich en aangezien die de eerste week altijd paraat staat komt het echt wel goed!
 
ik haal wel flesvoeding in huis, mijn zoontje moest de eerste nacht bijgevoed worden omdat hij zo groot was en anders zijn suikerspiegel te laag kon worden. met borstvoeding weet je dan niet hoeveel ze precies krijgen dus moest dat via fingerfeeding flesvoeding zijn.

ik zou ook niet vantevoren een kolf kopen! je weet niet wat je fijn vind en of het goed gaat met voeden! huren is fijn om uit te proberen! en je kan ook kijken naar je flessen die je hebt. bij avent kunnen je flessen gelijk aan de kolf volgens mij?!
 
Terug
Bovenaan