Medicatie zwangerschapsmigraine

<p>Graag zou ik willen weten of er zwangeren vrouwen zijn of zijn geweest die tijdens de zwangerschap specifieke medicatie voor migraine voorgeschreven hebben gekregen? </p><p> </p><p>Alvast bedankt! </p>

Hoi,
Ik heb geen medicatie voorgeschreven gekregen, ben nu 5 week zwanger maar ook in die 5 week nog geen last van gehad. 
Ik heb driekwart van mijn leven al last van migraine en heb voordat ik zwanger werd ook navraag gedaan bij de huisarts m.b.t. Medicatie. Ik zou in hele erge gevallen een sumatriptan mogen, maar dat is alleen op doktersadvies. Ik zou dus ook eerst een huisarts moeten bellen om te vragen of het mag. Verder zou ik het dan moeten kunnen onderdrukken met paracetamol. Ik weet uit ervaring dat die helaas niet helpen. 
Wat ik wel altijd doe, als een aanval niet dusdanig heftig is, is een beetje tijgerbalsem op mijn slapen en nek smeren. Ook zet ik een Playlistje aan op Spotify, nature's aid. Is een met natuurgeluiden en hier mediteer ik op, door mijn neus in en mond uit ademen. 

Hopelijk heb je hier wat aan. 
Groetjes Saskia

Ik gebruikte voor de zwangerschap al rizatriptan, een smelttablet.
Ik heb de verpakking gecheckt en voor de zekerheid de dokter gebeld, en deze mag ik gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap, alleen de laatste paar weken niet meer.. Ik heb nu pas 1 x migraine gehad terwijl ik het normaal heel vaak heb, en toen maar niets gebruikt omdat het toch al laat was en ik ging slapen... 

Ik heb ook Rizatriptan smelttablet, en heb overleg gehad met de apotheek en huisarts en zij adviseren mij om deze tijdens de zwangerschap niet te nemen omdat er geen gegevens bekend zijn van het gebruik van deze medicatie tijdens de zwangerschap. 

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga van de week maar eens met de gynaecoloog in overleg. Die aanvallen zijn echt niets bij de langdurige hoofdpijn sessies die ik normaal in mijn zwangerschappen heb.
En ook  bedankt voor de tips, helaas werkt niets zonder zwaar geschud. Om wanhopig van te worden :(
Iemand al eens accupunctuur geprobeerd? 

ik heb ook heel erg migraine. Verergerd in de zwangerschap.  Neuroloog gaf aan dat sumatriptan injecties eventueel kunnen maar dat er nog niet voldoende bewijs is dat het geen kwaad kan. Hij Kan het dus voorschrijven maar dan is het wel op eigen risico (soort van) Ik heb besloten het niet te nemen. 
Acupunctuur deed ik voor de zwangerwchap, Had er erg veel baat bij. Tijdens zwangerschap doen ze liever geen acupunctuur omdat het onduidelijk is of het gevaarlijk is voor het ongeboren kind. Misschien dat sommige acupuncturisten het wel tijdens zwangerschap doen.... ik zou het gewoon eens navragen ?

Terug
Bovenaan