medicijnen- antibioticum

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Heeft er iemand ervaring met medicijngebruik tijdens de zwangerschap of tijdens een vorige. Ik was al 1,5 week overtijd en toen heb ik een antibiotica (doxy disp/ doxycycline) gekregen voor de griep en hoesten wat maar niet overging. Heb een dag ervoor een zwangerschaptestje gedaan en deze was negatief. Nu heb ik er van het wkend weer een gedaan en deze was positief! Ben nu 7 weken zwanger dus! Is de tweede, dus begon alle kwaaltjes al te herkennen, maar ik ben nu erg ongerust over de medicijnen die ik geslikt heb. In de bijsluiter staat dat het schadelijk is voor de botgroei van het ongeboren kind...maar wat betekent dat nu. Iemand?

Voor de rest natuurlijk superblij dat me meisje een broertje of een zusje krijgt en iedereen hier ook van harte!!!

Hoi,

Van harte met je zwangerschap, maar ik zou gewoon de apotheek even bellen die kan je veel meer vertellen........

Succes, Angel    

tja, je kan er nu toch niets meer aan veranderen. Zou me vooralsnog niet te druk maken, maar het wel even melden straks bij de verloskundige.

maarre waarom heb je niet evengemeld dat er een kans in zou zitten dta je zwnager bent, dan had je namelijk iets anders gekregen.

Miep

hoi fancy,
het is niet erg dat je in dit stadium antibiotica geslikt hebt.ik heb laatst ook een kuurtje gehad voor keelontsteking.een volgende kuur is wel af te raden.antibiotica breekt kalk af,dus is slecht voor botten en tanden.maar botten heeft het vruchtje nog niet en tandjes ook niet.ik ken een kindje met zwarte tandjes,dit komt doordat zijn moeder tijdens de zwangerschap antibiotica slikte(kreeg ze terwijl de huisarts wist dat ze zwanger was,maar t moest toch gebeuren.)als het jochie gaat wisselen krijgt hij weer gewone tandjes.maar jij hoeft je echt geen zorgen te maken.bel anders even naar de dokter voor je eigen gerustheid.
groetjes kari

Terug
Bovenaan