medicijnen en schuldgevoel

Het is een beetje lang verhaal:

Achteaf gezien had ik kunnen weten dat ik zwanger was, maar de tekenen waren blijkbaar niet duidelijk genoeg, zaterdag de 16e positief getest, maar helaas had ik op woensdag (de 13e) migraine, precies zoals zou moeten als ik ongesteld moest worden, ik de hele dag op mijn werk geen medicijnen, want ik wilde eerst het bewijs dat het echt zo was. Maar 's avonds bedacht dat ik de vorige maand ook een dag eerder al migraine gehad, dus toch medicijnen genomen en gaan trainen, de dag erna ook maar medicijnen genomen, want ik was met mijn dochter en ik moest nog wat dingen kopen in de stad. Maar de ongesteldheid bleef uit. Vrijdag dus gewoon weer te werk, met migraine zonder medicijnen, en maar afwachten. Zaterdag toch maar een test gedaan, en ja hoor het was echt waar (in een keer raak namelijk!)

Maar ik heb er dus wel een soort van schuldgevoel aan over gehouden, omdat ik twee keer mijn medicijnen heb genomen. Nu was het de vorige keer ook zo, alleen toen eerder in de zwangerschap (zeg maar vier dagen naar de bevruchting), en onze dochter is helemaal gezond maar toch! Ik zou zo blij zijn als ik heb gezien dat alles goed is, maar dat duurt nog zo lang! Ik heb namelijk de 11e pas een afspraak bij de verloskundige en daarna pas een echo.

Ik zou de verloskundige bellen en je verhaal uitleggen, wedden dat je eerder een echo mag maken.
Gewoon doen hoor, misschien mag je ook eerder bij de verloskundige komen.
Succes.

liefs Debby

hoi,
ik slik ook medicatie voor de migraine,maar ik ben ermee gestopt toen ik zwanger wilde worden.want ze blijven wel even in je lichaam zitten.
mocht het niet meer gebruiken.
laat idd maar even weten net wat debby zei.
gr marjan

Mijn gyn vertelde dat de baby de eerste +/- 8 weken nog niets van mijn voeding meekrijgt, omdat ze dan nog geen navelstreng hebben. (ik had nog een heftig feestje met veel drank gehad toe ik een week of 4 was. Daarom nagevraagd.)
Ik ben nu bijna 30 weken en niks aan het handje!!!
Maar je zou idd even de VK kunnen bellen.

Liefs Sonja
(april mama)

Terug
Bovenaan