Medicijnen en zwanger?

Vandaag zit ik op dag 30 en ben 1 dag overtijd. Het kan natuurlijk zijn dat de menstruatie later komt, dus kan nog even wachten met testen. Maar nu slik ik medicijnen (homeopathisch) tegen neerslachtigheid en somberheid, en dit mag je niet gebruiken bij zwangerschap.
Wat raden jullie mij aan? Nog even wachten tot na het weekend met testen? Als ik zwanger zou zijn, dan moet ik wel stoppen met de medicijnen, want dit kan eventueel schadelijk zijn voor de vrucht.

Groet,
Noor

mk 22/2

Hoi,

Ik zou dit weekend testen, en maandag bellen met de arts die je die medicijnen heeft voorgeschreven. Mijn collega gebruikte anti depressiva, maar kreeg tijdens haar zwangerschap iets homeopatisch. Dus misschien kan het best zolang je onder controle van een arts bent. Ik ga voor je duimen!

Groetjes, Kat

hoi
ik zat eigenlijk per ongeluk op dit forum.
had het verkeerde kopje aan gedrukt,maar toen zag ik jou vraag staan medicijnen en zwanger.
ik slik zelf al sinds 1995 (met tussenpose van 3 mnd}het antidepressievia middel seroxat.
toen mijn kinderwens begon te kriebelen ben ik hier mee gestopt {in 2001}maar al na 3 maanden bleek dat ik niet zonder het medicijn kon.
dus ben ik weer begonnen met het medicijn.
ik heb inmiddels in november vorig jaar een pracht van een dochter gekregen die 7 pond en 51 cm bij haar geboorte was.
en negens last van heeft wel werd ze na haar geboorte 48 uur in de gaten gehouden op de kinderafdeling omdat ze ivm de seroxat ademhalingsachtterstand zou kunnen hebben.
dit was gelukkig niet zo!
tijdens mijn bevalling zij de gynecolooog dat er van de 10 kinderen die er per dag geboren worden de helft van de moeders een antiedepressivia slikt.
dus je bent echt niet de enige.
en ze zeiden tegen mij medicijnen slikken is minder erger voor het vruchtje als stress en angst.
ik moest wel vaker op consult komen bij de psychiater tijdens mijn zwangerschap .
maar voor   de controle`s van de zwangerschap gewoon bij de verloskundige.
ik hoop dat je wat heb aan deze informatie want ik weet dus niet of het ook voor homeopatische middelen geld.
ik  hoop dat je zwanger bent.
veel geluk ik zal voor je duimen.
dikke kus diaantje

Terug
Bovenaan