Medicijnen en zwangerschap??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik heb me gisteren voor het eerst aangemeld.Wij zijn net met de 1e ronde bezig voor een 3e kindje.Ik heb een vraag en  wellicht kan iemand er antwoord op geven.

Hoe doen jullie het met het gebruik  van  medicijnen. Ik heb regelmatig hoofdpijn en af en toe zelfs migraine.
Nu durf ik geen enkele tablet in te nemen. Denk dan: misschien ben ik wel zwanger enz...

Wie weet hier meer over, wat wel en niet mag??

Hartelijk Dank, Nakomertje

Hoi nakomertje,

In de eerste twee weken nadat het eitje bevrucht is, zijn jullie nog niet met elkaar "verbonden" (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen). Het embryo leeft dan van voedsel uit het vruchtzakje. Een dag of zes na de bevruchting vindt de innesteling plaats en dan wordt begonnen met de "verbinding" (de navelstreng en de placenta) tussen jou en je embryo, maar nog altijd leeft het embryo van het vruchtzakje. Het duurt dan weer een aantal dagen voordat de navelstreng en de placenta gaan zover klaar zijn dat ze gaan functioneren. Dus in de tijd tot je nod krijgt het embryo niets binnen van wat jij in je bloed e.d. hebt. Dus ook niets van de medicijnen die je slikt.

Verder was het bij mij zo dat vanaf het moment dat ik zwanger was, ik niet meer zodanig hoofdpijn heb gehad dat ik er medicijnen voor moest nemen. Verder heb ik ook van verschillende mensen gehoord dat ze tijdens hun zwangerschap geen last hadden van migraine! Ik hoop voor je dat dit bij jou ook het geval zal zijn.
Mocht je toch nog twijfelen, neem dan contact op met de huisarts of met een verloskundige.

Succes met zwanger worden!

Groetjes,
mama van Tijs

Bedankt Mama van Tijs,

ik ben hier net een paar dagen op dit forum maar lees dat jij ontzettend leuk en lief reageerd op de forumonderwerpen. Dank je.

Ik heb het weekend (10 december) mijn NOD , en voel nog geen migraine opkomen die ik normaal een aantal dagen voor de tijd heb.. Maar ik weet dat dit ook zo kan omslaan...Ik wacht in spanning af.

Nogmaals dank voor je info,

Nakomertje XX

Hallo nakomertje,

Dank je voor je compliment. Ik weet hoe fijn het was om hier antwoorden te vinden en te krijgen op allerlei vragen en onzekerheden die je hebt als je bezig bent om zwanger te worden. Vandaar dat ik hier ook altijd nog even ga kijken of ik denk een zinnig antwoord aan iemand te kunnen geven. Ik ben zelf verder actief op het "zomer 2006 moeders" forum, dus is het een kleine moeite om dan ook hier te gaan kijken.

Succes nog de komende dagen en wie weet houd je van het weekend wel een positieve test in je handen!

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan