Medicijnen hooikoorts

HoiHoi,

Sinds vorige week heb ik zo'n vreselijke last van hooikoorts de hele tijd, maar ik nam geen medicijnen meer.

Ik dus m'n HA gebeld of er toch niet iets was wat ik mocht gebruiken, want ik hield het niet meer uit (ontstoken neus vanbinnen, kapotte keel, migraine, ontstoken ogen). Nu heeft hij mij MEBHYDROLINE 50 pch voorgeschreven (3xp/dag), dit zou je mogen gebruiken tijdens de zwangerschap. Op de bijsluiter las ik echter "geen voldoende onderzoek, alleen na overleg met arts".

Ik heb het medicijn al een aantal keren genomen en helpt wel enigszins, maar nu twijfel ik toch wel (door tekst bijsluiter) of dit idd onschadelijk is.

Kent iemand dit medicijn of heeft iemand een andere tip/reactie mbt ernstige hooikoorts tijdens zw.schap?

Alvast bedankt,
Marjan (9wkn)
 
Hoi, ik weet alleen dat het een ramp is. Zo ongeveer alle medicijnen tegen hooikoorts, ook de homeopatische zijn onvoldoende getest ivm zwangerschap. En vooral de eerste maanden worden de organen van je kindje gevormd, dus neem a.u.b. niet te veel risico. Mijn longarts weigerde mij dan ook iets voor te schrijven. Ik moest maar zoveel mogelijk bepaalde situaties vermijden. Gelukkig is het gedurende mijn zwangerschap (ben nu 34/3) goed gegaan. En ik heb slechts 2x een Allerfree-tabletje genomen. Ook niet goed, maar het was op die momenten ook echt nodig. Je zou overigens eens kunnen informeren naar de neusspray, die wordt niet zo veel in het bloed opgenomen. Maar de huisarts zal ook echt wel weten wat ie doet.
Sterkte ermee.
Groetjes
Audrey
 
Hallo Marjan
Het is erg vervelend om last te hebben van allergieen in de zwangerschap. Zelf heb ik erg last van mijn longen. Ik las in kinderen dat juist bij zwangerschap je allergien erger kunnen worden/zijn. Het is heel moeilijk om te kiezen wat je moet doen. Ik zit momenteel aan de pretnison en dat is een zwaar medicijn gelukkig ben ik bijna uitgerekend en is mijn kind volgroeid dus zegt de gyn dat het geen kwaad kan maar toch. Soms moet je uit twee kwaden de beste kiezen. Net wat Audrey zegt de huisarts zal echt wel weten wat hij voorschrijft. Mocht je er toch te onzeker over zijn zou ik het met de huisarts bespreken.
Karin 38/4
 
Die hooikoorts is echt afschuwelijk!!
Ik heb zelf homeopatische pilletjes van Vogel, die werken eigenlijk niet echt! Ik heb wel een neusspray van de dokter gekregen die mag ik echt max. 2x per dag gebruiken. Ik laat je weten wat het is! Verder sterkte, we zullen nog wat zware hooikoorts dagen krijgen!
 
Gelukkig ben ik in de winter het grootste deel zwanger geweest (nu 32 wkn) hoewel ik achteraf denk dat het uitblijven van zwangerschap misschien met de medicijnen te maken had (nooi bij stilgestaan). Gelukkig is de allergie nu minder dan normaal (hoewel het wel begnt te komen maar katten kan ik nu bijvoorbeeld hebben)
Ik probeer niet te veel te wrijven, veel mijn handen te wassen, zonne bril te dragen en geen suiker eten en veel water drinken, want echt gezond eten helpt voor het minder last hebben van allergie.

 
Ik zou nog even terug komen op wat ik heb gekregen van de dokter: het is een neusspray MP-Beclometason nevel 50, 30 ml. In de bijsluiter staat iom arts. Mijn huisarts zegt dat dit het enige is wat je mag gebruiken. Het is niet zo effectief als Allerfree ofzo, maar het helpt wel. Je mag het max. 2x per dag gebruiken. Veel succes ermee. B.
 
Polynosan van dr. Vogel is homeopatisch en mag gebruikt worden tijdens de zwangerschap.

Mijn zus heeft het gebruikt en daar hielp het goed bij. De werking kan verschillen per persoon, maar je kan het natuurlijk altijd proberen.
 
Hallo Anoniem
Ik gebruik Beclometason ook voor mijn luchtwegen maar dan via een inhaler. Mijn huisarts zei ook dat het geen kwaad kon. Het heeft ook te maken in welke periode van je zwangerschap je zit.
 
Terug
Bovenaan