medicijnen suikerziekte?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum zit, ik ben al wel op de 'gewone' zwanger worden-forum actief geweest.
Wij proberen nu ongeveer 16 maanden zwanger te worden, na een zeer onreglematige cyclus toch maar even naar de gynaecoloog en wat bleek, ik heb geen eisprong. Heel wat uitgeprobeerd met Primolut en Clomid, maar in het begin sloeg het niet aan. Pas toen de Clomid verhoogt werd had ik eindelijk voor het eerst een eisprong. Nu hebben we zo'n vijf ronden gehad, maar nu was ik vandaag op contole en ik heb dus weer geen eisprong (ondanks de Clomid). Ik heb last van overgewicht en daarom wil de gybaecoloog me medicijnen geven die ook worden gebruikt bij suikerziekte. Dit zou een stof in mijn hersenen opwekken die een wat krachtiger signaal gaan geven naar mijn eierstokken. Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? Ik wil namelijk niet meer depri zijn, maar gewoon goed voorgelicht er tegenaan gaan. Al moet ik zeggen dat de tranen rijkelijk vloeien vandaag. Oh, ja mijn man is ook getest en met hem is gelukkig alles goed.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

quote: natascha80 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-06-2006 11:44:07'));

Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum zit, ik ben al wel op de 'gewone' zwanger worden-forum actief geweest.
Wij proberen nu ongeveer 16 maanden zwanger te worden, na een zeer onreglematige cyclus toch maar even naar de gynaecoloog en wat bleek, ik heb geen eisprong. Heel wat uitgeprobeerd met Primolut en Clomid, maar in het begin sloeg het niet aan. Pas toen de Clomid verhoogt werd had ik eindelijk voor het eerst een eisprong. Nu hebben we zo'n vijf ronden gehad, maar nu was ik vandaag op contole en ik heb dus weer geen eisprong (ondanks de Clomid). Ik heb last van overgewicht en daarom wil de gybaecoloog me medicijnen geven die ook worden gebruikt bij suikerziekte. Dit zou een stof in mijn hersenen opwekken die een wat krachtiger signaal gaan geven naar mijn eierstokken. Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? Ik wil namelijk niet meer depri zijn, maar gewoon goed voorgelicht er tegenaan gaan. Al moet ik zeggen dat de tranen rijkelijk vloeien vandaag. Oh, ja mijn man is ook getest en met hem is gelukkig alles goed.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Natascha

Hoi Natascha,

Ook ik had overgewicht. Waardoor mijn cyclus onregelmatig was, en daardoor ook geen eisprong had. Mijn insulinegehalte bleek ook te hoog te zijn. Daarvoor kreeg ik dus metformine.(dezelfe wat jij krijgt?).

Ik moet zeggen het heeft goed geholpen. ik ben nu 17 kilo kwijt en mijn cyclus was daarna meteen op orde. Daarna met clomid wel een eisprong gehad. Het is natuurlijk bij iedereen anders.

Ik hoop dat je met die medicijnen een eisprong krijgt.

groetjes

Nicole

Hoi Nicole,

Ben je door die medicijnen afgevallen of heb je dat zelf gedaan?

Groetjes Natascha

he Hallo,

Ik kijk met grote ogen naar het schermpje, ben ook bij de gyn geweest en ben te zwaar gevonden en mag pas voor onderzoek terugkomen als ik ben afgevallen.
Ben nu iets meer als 2 jaar bezig, met 2 miskraam achter de rug en op dit moment absoluut geen vertrouwen dat wij ooit papa en mama mogen/kunnen zijn.
Ben sinds afspraak gyn wel afgevallen ( 10 kg), maar het is zo moeilijk. Het niet vet of zoet eten niet maar het idee dat dit misschien helemaal voor niets is en niet aan het overgewicht ligt. grrrrr.
Ik heb drie maanden een goede eisprong/ ik voel hem en temp omhoog. en dan een maand dat je denkt wat zijn we aan het doen.

Welk medicijn krijg je, kan ik er naar gaan vragen bij de HA, of dit ook voor mij   is te gebruiken.

groetjes nanda

Hoi,

Ik weet nog niet hoe de medicijnen heten. Ik heb morgen een belafspraak met mijn gynaecoloog ivm een laatste bloedonderzoek. Hier krijg ik te horen welke medicijnen ik moet gaan slikken.

Groetjes Natascha

Hoi Natascha,

Ik heb het idee dat ik echt door die medicijnen ben afgevallen. Ik was al langer bezig maar viel nooit af. En als je dan bekijkt wat ik op een dag eet. Minder kan echt niet meer. Ik had dus gewoon insulineresistentie en daardoor breekt je lichaam de insuline niet goed af.

Ik moet wel zeggen, Ik heb 9 maanden last gehad van bijwerkingen (diarree). Dat was geen pretje. Maar ik ben wel zeer blij dat die kilo's eraf zijn. Het is zeker moeilijk.

Nu met die tabletten kan ik normaal eten.(wat ik altijd deed) en toch soms heerlijk snoepen of wat chips eten. Je mag natuurlijk niet afhankelijk worden van tabletten maar deze houden mijn gewicht nu op peil en dat moet ik hebben aangezien wij voor IVF gaan. En dan mag je ook echt niet te zwaar wegen.

groetjes

Nicole

Hoi Natascha en Nicole,

Mijn vriend en ik zijn al drie jaar bezig om zwanger te worden. Ik heb PCO en bij mijn virend is alles in orde. Nu heb ik eerst  iets meer dan  een jaar  in het Mesos gelopen. Hier was ik begonnen met clomid. Voor alle drie  de zwaartes 50-100-150 ben ik resistent verklaart. Toen begon ik met spuiten. Ik moest mij zelf injecteren waardoor ik  soms geen eisprong had en soms een hyperstimulatie. Omdat dit niet goed is voor me hebben ze me doorverwezen naar het UMC voor IVF.

Daar vonden ze dat ik eerst moest beginnen weer met clomid en daarbij Metformine te slikken. Ook ik ben iets te zwaar. De dokter heeft mij aangeraden 5 kilo af te vallen. Echter zit al het vet rondom mijn buik. voor de rest heb ik maat 38. Ik zag dat je inderdaad zou afvallen van metformine, maar bij mij is er nog geen kilo af.

Nicole, sportte jij erbij of deed je er verder niks aan? In wat voor tijd ben je die kilo's kwijt geraakt. Ook ik ben er al ruim een maand aan de diaree van! Maar dat ik afval, helaas of merk je dat pas over een paar maanden?

Ik ben erg benieuwd.

Terug
Bovenaan