medicijnen

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel 14 wk zwanger en tot nu toe gaat alles 'goed'. Het kindje groeit prima etc. Nu schijn ik een vaginale bacteriële infectie te hebben en nu heeft de gyn. Amoxicilline Clavulaanzuur 500/125 voorgeschreven. Toen ik de bijsluiter las, realiseerde ik me dat ik echt 'troep' ging slikken en dat terwijl ik echt supergezond leef. Bij de apotheek zegt men dat als de gyn. akkoord is, zij er geen probleem mee hebben. De gyn. kan ik niet bereiken en de huisartsassistente heeft het opgezocht en die denkt dat het niet echt kwaad kan. Ik maak me echt REUZEzorgen. Wat moet ik nu? Heeft iemand er ervaring mee???? Ik hoor graag met zeer veel spoed jullie reakties, omdat ik morgen al ga beginnen met innemen.

Alvast bedankt voor jullie reakties.
liefs,

een zorgelijke januarimama in spé (even anoniem,vind het te persoonlijk)
 
je hoeft je echt niet druk te maken meid. de gyn. geeft het je niet voorniets en weet wat hij/zij doet.
ik slik de hele zwangerschap door medicijnen...tja het is natuurlijk altijd beter van niet, van wat moet dat moet.
maak je vooral niet druk
gr. sandy
 
Als de gyn het heeft voorgeschreven kun je er van uitgaan dat het goed is. Mijn ervaring is echter dat huisartsen de halve tijd niet schijnen te weten wat ze doen (als het betrekking heeft op zwangere vrouwen), dus als je dit van de huisarts hebt gekregen dan zou ik nog even wachten en toch informeren bij de gyn (is tenslotte de expert).

Als het je echt niet lekker zit dan wacht je toch gewoon tot morgen en belt dan nog eens de gyn, op 1 dag zal het ook wel niet aankomen.

groetjes, Jane
 
Amoxicilline is de enige antibiotica die je als zwangere wel mag gebruiken. En zoals hierboven al aangegeven is: je gynaecoloog weet echt wel wat ie voorschrijft (het is uiteindelijk zijn vak). Bij de huisarts kan het nog wel een keer misgaan, maar er vindt ook altijd nog een check bij de apotheek plaats (als je daar tenminste doorgegeven hebt dat je zwanger bent) en mijn ervaring is dat de apotheek liever een keer te veel contact opneemt met de betreffende arts of het medicijn in een bepaalde situatie gegeven mag worden dan dat ze zomaar iets meegeven.

Hoop dat je infectie snel over is. Veel sterkte ermee!
 
Ojee Ik hoop dat ik nog op tijd ben, het gebeurd namelijk heel vaak dat zwangere vrouwens last krijgen door vaginale infecties. ( hormoonwisselingen, zuurtegraden ) Ik denk dat hij echt weet wat hij doet. NIettemin had ik dezlfde twijfel ik heb inplaats van tabletjes die ik moest innemen een cremmetje gekregen die ik uitwendig moest gebruiken.Ik voelde me er veiliger mee omdat de baby niet kan bereiken. IK weet niet of dat in jou geval ook kan. Maak je in ieder geval geen zorgen, en als je het onverhoopt nog een keertje mocht hebben is zo'n creme misschien ook wel iets voor jou!

Sux6 & Liefs NOekie
 
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reakties. Voor de zekerheid heb ik toch de gynaecoloog nog eens gebeld (3 kwartier in de wacht gestaan!!!) en de assistente zei dat het geen kwaad kon. Tja, ik heb nu met 3 instanties gebeld en ik neem aan dat het toch wel veilig zal zijn om het in te nemen. Ik was zo nerveus dat ik toch maar morgen ga beginnen.... . Nogmaals heel erg bedankt en ik wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap!!!
liefs
januarimoeder in spé
 
Terug
Bovenaan