Medicijnen

Hallo allemaal,

Ben er nog niet zo lang geleden achtergekomen dat ik zwanger ben. Helemaal leuk, de te verwachten datum is 27 juni, dus dat duurt nog even.

Inmiddels worstel ik met de volgende vraag: ik heb nogal veel last van hoofdpijn waarvoor ik dan toch echt afhankelijk ben van aspirines in de vorm van paracetamol 500 mg. Kan iemand mij vertellen of dat schadelijk is of niet?

Hoor graag!
 
Een incidenteel paracetamolletje kan geen kwaad. N.B.: aspirine mag je niet nemen als je zwanger bent. Wanneer jouw gebruik het incidentele overschrijdt, raad ik je aan met je huisarts te overleggen of er geen alternatief voor je is.
 
Hoi Nikki,

Paracetamol 500mg mag je slikken. Ik heb dat namelijk van mijn verloskundige. Ik loop ook met veel hoofdpijn rond nu ik zwanger ben.
Ik zal er geen tig op een dag nemen, maar zo een of twee op een dag kan geen kwaad. Jij kan beter wat slikken dan dat jij met de pijn rond blijft lopen, want daar raak jij en je baby alleen maar gestrest van.
Succes ermee en geniet van je zwangerschap.

Liefs,
Henriette
 
zeker in de eerste 3 mnd zul je toch echt zo min mogelijk paracetamol moeten slikken, dan worden nl alle organen e.d. van je baby aangelegd en dan zijn medicijnen echt niet goed. Ik slikte ook medicatie voor mijn allergie en zag er erg tegenop hiermee te stoppen omdat ik dan zou vergaan van de jeuk, dag en nacht, maar tot mijn grote verbazing had ik nergens meer last van. Zwangerschap kan dus ook een goeie invloed hebben op je hoofdpijnklachten.

gr sandra
 
Had hetzelfde probleem. Paracetamol mag je nemen, probeer natuurlijk zo min mogelijk te nemen! Als je het even kunt uithouden zonder, dan is dat natuurlijk beter, maar ik mocht gewoon paracetamol van mijn gyn.

Trouwens, het kan zelfs zo zijn dat je tijdens je zwangerschap veel minder last van hoofdpijnen krijgt!

Groetjes en succes!
 
Hoi Nikki
Gefeliciteerd met je zwangerschap, hier zit er nog een met de datum 10 juni, haha.
Maar over je vraag, de vk zei me bij mijn vorige zwangerschap dat paracetamol geen kwaad kan als je het met mate gebruikt. Maar ik zou, zeker in deze beginweken voorzichtig zijn met slikken. Ik weet natuurlijk niet wat de achterliggende reden is voor je hoofdpijn, maar je maakt natuurlijk veel afvalstoffen aan. Misschien helpt veel drinken? Is het proberen waard toch?
Succes met je zwangerschap.
groetjes Christel
 
Hai,

Paracetamol is de enige pijnstiller die je tijdens de zwangerschap en ook tijdens de borstvoeding mag slikken.

Veel succes met je zwangerschap, geniet ervan.

Groetjes,

Mariska (moeder van Julia 8 weken)
 
Vooral in het eerste trimester is het vruchtje erg kwetsbaar. Als je enigzins zonder medicijnen kunt, heeft dat de voorkeur. Maar op zich MAG je wel paracetamol gebruiken in normale dosering.
Ik weet niet hoe frequent jij paracetamol gebruikt, maar je kunt er ook aan 'verslaafd' raken; dwz iets te snel ze innemen en je kunt ook juist van het gebruik ervan hoofdpijn krijgen. Was in elk geval bij mij het geval. In de zwangerschap heb ik geen paracetamol gebruikt (tot bijna aan het eind) en is na een tijdje de hoofdpijn ook minder geworden!!! (Nu 'eet' ik ze wel weer vrij frequent..., moet misschien m'n eigen advies op gaan volgen :)
 
Terug
Bovenaan