Medicijngebruik van zolpidem naar Quetiapine

<p>Hallo mama’s,</p><p>ik vraag mij af of er iemand is die ervaring heeft met het medicijn quetiapine als slaapmedicatie.</p><p>ik gebruik nu 1,5 jaar dagelijks zolpidem voor mijn slaapproblemen. Heel rot maar zonder slaap ik gewoon niet. Ik heb al heel veel en vaak geprobeerd om te stoppen maar dit uitte zich in een grote paniek aanval die dagen duurde. <br /><br /></p><p>nu ben ik 22 weken zwangere van mijn tweede kindje en moet ik stoppen met de zolpidem. Dit mag tot week 28 gebruikt worden. Ik heb nu als vervangend middel quetiapine voorgeschreven gekregen…. <br />Ik zit eigelijk al een paar weken het juiste moment te zoeken om het te proberen maar ik “durf” het bijna niet. Ook omdat de bijwerkingen niet perse leuk klinken als ik het doorlees. (Dat is een understatement) </p><p> </p><p>ik vroeg mij af of er iemand is die dit middel kent en gebruikt of iemand die ook slaapmedicatie gebruikt en ermee moet stoppen. <br /><br /></p><p>liefs, </p><p>juultje</p>
 
Ik heb dit middel ongeveer 4 jaar gebruikt om te kunnen slapen.
Niet tijdens mijn huidige zwangerschap.
Maar Ooh ik was zo blij dat ik er vanaf was.
Want ik was een zombie.
Snachts kunnen slapen. Maar overdag niet wakker te krijgen. Veel slapen overdag.
Was voor mij geen pretje.
 
Hi!
Ik werk in de (jeugd)- zorg en die medicatie wordt veel voorgeschreven aan onze toch wel veelal psychische en getraumatiseerde niet makkelijk in slaap komende cliënten. Ze ervaren hier geen bijwerkingen van. Medicatie werkt goed.

 
Ik heb ook quetiapine gehad om te slapen, gebruikte het niet elke nacht en in een lagere dosering dan de ha had voorgeschreven (helft apotheek had me expres kleinere mg pilletjes gegeven zodat ik kon kijken welke mg goed hielp). Ik sliep er heerlijk op en zonder een enkele bijwerking.

Wat mij is verteld is dat je het gebruikt op de bijwerking van het medicijn (slaperigheid), het is geloof ik eigenlijk een anti psychotica.

I
 
Bedankt voor de reacties! 
oh wat heb ik een vreselijke eerste nacht gehad. Zo moe en met de ogen dicht liggen maar niet echt in slaap kunnen vallen. Ik heb uiteindelijk om 1u toch maar een kwart zolpidem erbij genomen om te kunnen slapen. 
mij hoop dat het beter gaat worden en ik er ook echt van in slaap kan gaan vallen en stoppen met de zolpidem. En natuurlijk dat ik mij vandaag niet de hele dag een zombie voel.??
 
Zorg dat je een paar dagen vrij bent wanneer je dit de eerste keer gebruikt.
Ik heb dit ooit gebruikt en sliep 2 dagen. Wanneer je het langer gebruikt word het minder.
 
Terug
Bovenaan