Medisch kinderdagverblijf

Hallo allemaal.

Ik heb al heel lang niet meer geschreven hier. Ik lees wel regelmatig. Nu heb ik me voorgenomen om toch gewoon weer mee te reageren.

Mijn zoontje is nu bijna 21 maanden en vanaf dat hij 3 maanden is zijn we al aan het uitzoeken wat er aan de hand is met hem. Het is een heel verhaal en ik heb het hier nooit durven neerzetten.

Sinds een aantal weken gaat hij 2 dagen naar een medisch kinderdagverblijf. Ik vroeg me af of er hier meer kindjes zijn die naar speciale opvang gaan.

Groetjes,
Eveline

Hoi Eveline,

Ik heb geen kinderen op een medisch kinderdagverblijf, maar ik heb er wel 1,5 jaar stage gelopen!
Ik wil absoluut niet nieuwschierug zijn, maar weet aub dat je hier absoluut je verhaal kunt doen. Misschien kunnen we je niet echt helpen, maar het is af en toe heerlijk om van je af te kunnen schrijven!

Groetjes, Karin

Hoi hoi

Het kan soms enorm opluchten je verhaal eens te delen met iemand
En omdat je er niet steeds je vrienden mee lastig wilt vallen (tenminste dat heb ik heel sterk) kan dit forum een heel goede plek zijn je verhaal te vertellen
Mensen die hier zitten veroordelen je niet en geven soms tips waar je wat aan kunt hebben
Ik zou zeggen probeer het eens....kwaad kan het in ieder geval niet

Succes met je kleintje

Groetjes Xennah

Hoi

Ook hier geen ervaring met een medisch kinderdagverblijf.
Maar toch wil ik je een hart onder de riem steken.Ik weet niet wat je zoontje heeft,maar mijn broertje heeft altijd op speciaal onderwijs gezeten.Maar ondertussen heeft hij wel 1 diploma VMBO en 1 x MBO (bijna) op zak via regulier onderwijs.
Hopelijk weten jullie nu wat eraan scheelt en kun je de juiste stappen nemen.

Liefs Jessica

Het kind van een kennis van mij heeft wel op een medisch dagverblijf gezeten. Die had zodanig astma, dat hij gewoon speciale zorg nodig had. Volgens mij is speciaal onderwijs en medisch kinderdagverblijf niet hetzelfde. Op speciaal onderwijs zitten meestal kindjes met leer of gedragsproblemen van de basisschoolleeftijd, op een medisch kinderdagverblijf zitten kinderen die door bijv. een ziekte medische zorg nodig hebben die ze op een gewoon kinderdagverblijf niet kunnen bieden.

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik zag er een aantal vragen tussen staan, dus ik zal wat meer vertellen over hem.

Het dagverblijf waar hij naartoe gaat is voor kindjes die wat meer aandacht nodig hebben. Er komen kindjes met verschillende problemen bijv autisme, ontwikkelingsachterstand, kindjes die erg ziek zijn geweest, met slecht zicht, kindjes met een syndroom. En ook kinderen waarvoor nog geen diagnose is, maar waarbij wel duidelijk is dat er extra zorg en aandacht nodig is (zoals in ons geval)

Kane heeft een ontwikkelingsachterstand, soms extreem gedrag (uitspattingen),
wordt behandeld voor astma, momenteel wordt er getest door de geneticus op 2 syndromen. Het ene syndroon om uit te sluiten, en een ander syndroom waarvan de geneticus denkt dat het dat is. Op deze bloeduitslag wachten we al sinds december, gisteren hoorden wij dat het onderzoek vertraging heeft opgelopen....(balen)

Toen hij 3 maanden was kwamen we al bij de kinderarts, omdat hij helemaal geen contact leek te maken. Daarna werd er vrij lang steeds afgewacht vanwege zijn jonge leeftijd. Op een gegeven moment werd het de arts ook wel duidelijk dat er toch iets aan de hand is en gingen er onderzoeken plaatsvinden, bloedonderzoek en mri scan. Hij heeft kinderfysio gehad en is geobserveerd door het revalidatiecentrum. Dit wordt binnenkort weer gedaan om te kijken hoe zijn ontwikkeling er nu voorstaat. Bij de kno arts komen we ook, 2 keer buisjes gehad en neusamandel eruit + div medicijnen gehad vanwege het altijd hoesten, dichtzitten en wat benauwd zijn. Ondertussen denkt men aan astma en komen we daarvoor bij de kinderarts en longverpleegkundige. Voor zijn ogen zijn ook ieder half jaar controles. Hij heeft - sterkte en cilinderafwijking aan beide ogen. Heeft ook moeite met diepte inschatten.
We staan op de wachtlijst voor begeleiding thuis omdat sommige dagelijkse handelingen thuis  groot drama zijn. Hij is ook enorm sterk. En dat is niet prettig als hij een woedeuitbarsting heeft. Hij heeft ook veel last van maagzuur. Sinds kort van de zuurremmers af, en nu hoest hij het zuur op en roept hij bah! Zijn afweer wordt nu ook onderzocht vanwege het steeds hebben van luchtweginfecties en ze kijken of er allergien zijn (antibiotica werkt meestal slechts 4 dagen,dan zit hij weer dicht met slijm en snot).

Een heel verhaal dus. En dan heb ik het nog een beetje kort gehouden. Vorig jaar ben ik 35 keer op pad geweest voor onderzoeken etc. En dit jaar gaan we gewoon verder. Hopelijk komt er iets van een diagnose dit jaar. Hij heeft naast zijn medische klachten dus ook gedragsproblemen. En we weten niet of dit los staat van elkaar of om een of andere reden bij elkaar hoort.

Maar, het is een heerlijk ventje en ik zou hem voor geen goud willen missen! Hij is gewoon anders dan anders. Soms doen opmerkingen van mensen best wel pijn. Zoals: geef hem maar een week aan mij, dan is alles over! Dat had betrekking op zijn gedrag. Op zo'n moment klap ik wel even dicht, en ben ik eigenlijk woedend!
Je ziet ook eigenlijk niets aan hem, dat maakt het misschien ook makkelijker voor mensen om zomaar een mening te geven.

Groetjes,
Eveline

Hoi Eveline,

Jee, jullie hebben al flink wat voor jullie kiezen gehad. Sommige mensen kunnen zo bot zijn bij gedragsproblemen. Mijn oudste heeft ADHD, en sommige mensen zeggen dan ook, geef hem maar een week aan mij. Alsof het aan de opvoeding ligt....

Ik hoop dat jullie er snel achter komen wat er met jullie kindje aan de hand is! En dat jullie de hulp krijgen die jullie nodig hebben. Heb je trouwens al aan de TOG regeling van de SVB gedacht? Anders moet je even op de site kijken of jullie er voor in aanmerking kunnen komen. Dan krijg je extra kinderbijslag omdat je natuurlijk ook veel meer kosten moet maken dan ouders van gezonde kindjes.

Succes!!

Terug
Bovenaan