Medisch of niet?

<p>Hoi dames, </p><p>Een vriendin van mij vertelde mij laatst dat haar bevalling medisch was, omdat zij voor pijnbestrijding had gekozen. Als zij de keuze niet had gemaakt, zou haar bevalling niet medisch zijn.</p><p>Nu sprak ik mijn collega erover en die sprak het juist weer tegen.. </p><p>Ik vraag me dus af of je bevalling gelijk als medisch wordt gezien nadat je voor pijnbestrijding hebt gekozen.. </p><p>Vind het aan de ene kant raar, je kiest zelf voor de pijnbestrijding en vervolgens worden ook nog de kosten gedekt. Of ligt dat aan mij, haha..</p><p> </p><p> </p>

Hoi ik weet niet hoe het precies zit met de kosten wanneer je kiest voor pijnbestrijding.. is dat dan medische noodzaak? Je bevalling wordt wel medisch want er komt een gynaecoloog bij etc..
ik ben aanvullend verzekerd dus betaalde niks voor mijn ziekenhuis bevalling wat uiteindelijk een spoed ks werd. 
Als je geen pijnbestrijding wilt en alles gaat goed beval je met je verloskundige in het ziekenhuis en dat noemen ze poliklinisch en dat is niet medisch. 
Denk dat je moet doen wat voor jou en je kleintje het beste is ongeacht of het wel of niet vergoed wordt ( kosten zijn vastgesteld en volgens mij niet hoger dan eigen risico) succes!

3 maanden terug is mijn bevalling ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging.
Omdat het medisch was heb ik geen kosten gemaakt, ook niet mijn eigen risico oid. 

Je verloskundige weet vast precies hoe het allemaal zit.

Kiezen voor pijnbestrijding maakt dat wordt gezien als medisch . Bevallingstechnisch gezien ieg .
Kosten achteraf, geen idee

Idd als je kiest voor pijnbestrijding is hef medisch hier zitten kosten aan verbonden als je eigen risico tenzij je aanvullend verzekerd bent. 
Volgens mij kan je zelf bij sommige verzekeringen je aanvullende verzekering nog toevoegen. 
Mij heb dit allemaal gecheckt toen de kleine kwam delta loydt kwam toen het beste er uit met de meeste aanvullingen met mbt zwangerschap. 
Zou gewoon even bellen naar de verzekering.

succes

Bij mij werd toen uitgelegd door de verloskundige dat zij aangeven of t medisch is of niet. En dat ze daar soepel mee om kunnen gaan.
maar ik heb hoge bloeddruk dus heb geen keuze.

Ja inderdaad bij pijnstilling zoals ruggenprik/remifentanyl of pethidine word je medisch, en dan worden de kosten vergoed door de verzekering.
Mijn kraamverzorgster vertelde dat dat zelfs een reden voor sommigen is om voor pijnstilling te kiezen zodat een ziekenhuisbevalling toch gewoon vergoed wordt. Ook al vinden ze pijnstilling an sich niet nodig, maar willen ze per se in het ziekenhuis bevallen.
Beetje een rare situatie, maar aan de andere kant zou het ook geen goede zaak zijn als je niet voor pijnstilling kunt kiezen vanwege de kosten...

Terug
Bovenaan