medisch vraagje

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ten eerste iedereen die zwanger is, gefeliciteerd en geniet ervan!
Ik zal me even voorstellen, ik ben Anna, 24 jaar en ben in juni 2003 gestopt met de pil met de instelling: we zien het wel!! Dit heeft geen effect gehad, dus zijn we er sinds 2 maanden echt mee bezig. Deze maand dus goed geklust..krijg ik een schimmelinfectie :( (sorry). Van de doktersassistente heb ik vaginale capsules gekregen (Gyno-Daktarin-3). Nu ik de bijsluiter lees, zie ik dat het niet bekend is of het schadelijk is tijdens de zwangerschap en dat je met je arts moet overleggen als je zwanger bent of bezig bent om zwanger te worden. Bij de apotheek zeiden ze dat het gewoon kan. Toch ben ik er een beetje onzeker over. Heeft iemand hier ervaring mee? De HAP kan ik hiervoor niet bellen toch?? Sorry voor het lange verhaal.

Groetjes Anna

Een vriendin van mij heeft deze capsules volgens mij gewoon gekregen tijdens haar zwangerschap. Maar ik zou het toch ff checken, al gaat de hap wel wat ver ja. Succes meid!

Joosje,

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik dan maar even wacht met die capsules, zodat ik het maandag na kan vragen bij de huisarts.

Anna

Beste Anna,

Ik ben apotheker en ik kan je vertellen dat de capsules helemaal geen kwaad kunnen bij een eventuele zwangerschap. Wel wordt zwangere vrouwen geadviseerd de inbrenghuls die er eventueel bij zit (maar dat is meestal bij de creme) niet te gebruiken om binnenin niets te beschadigen. Dus wacht niet tot maandag!

Meetje

Hoi Anna,

Ik heb zelf al 3 jaar last van een chronische vaginale schimmelinfectie.
Heb er ook voor bij de gynaecoloog gelopen enzo.
Als het weer eens de kop opstak, kreeg ik tabletten om in te nemen (Diflucan) soms in combinatie met de vaginale tabletten.
Sinds we proberen zwanger te worden krijg ik alleen de vaginaal tabletten nog, omdat de tabletten om in te nemen niet ingenomen mogen worden bij een evt. zwangerschap.
Dus wees gerust: je kan die vaginaal tabletten gewoon gebruiken hoor!

Groetjes

is niet schadelijk hoor, ik heb ook zo'n kuur gekregen toen ik al behoorlijk ver zwanger was.

gr sandra

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er maar snel mee beginnen!!

Anna

Terug
Bovenaan