medische bezoekjes...

Vorige week 2 verstandskiezen eruit (heb helemaal geen last daarna gehad, geen pijnstillers moeten nemen, alleen de hechting trekt sinds gisteren erg en ik durf hem er neit uit te halen wat wel mag na een paar dagen).
In januari moeten de andere 2 eruit.
Maar van de week lag er ook een brief thuis: uitstrijkje!
Help...de eerste keer!!!!
Lijkt wel of alles dan ook in 1x komt!!

Wie heeft hier al eens een uitstrijkje gehad?
Ik weet dat het niet pijnlijk hoeft te zijn en zo gebeurd is, maar ook hier zie ik tegenop.
Gewoon ook meer een beetje schaamte denk ik.

Groetjes, Marianne

Nou meid, als er iemand hier veel uitrijkjes en andere onderzoekjes heeft gehad ben ik het wel! Ik zei wel eens dat mijn gynaecoloog mijn onderkantje vaker gezien heeft dan mijn eigen Willy hahaha.

De eerste keer dat ik een uitstrijkje moest laten maken heb ik het 3 keer uitgesteld omdat ik het eng vond. Toen mijn beste vriendin moest, zei ze: joh ga maar mee dan kan je zien hoe dat gaat en dat het helemaal niet eng is. Zo gezegd zo gedaan...
Toen mijn vriendin aan de dokter vroeg of ik mee naar binnen mocht zei deze: ja hoor het gebeurt wel vaker dat partners mee gaan! Dacht ze dat we lesbisch waren hahaha!

Maar goed, ik ben dus zelf ook meteen dezelfde week gegaan en het viel echt 1000% mee hoor! Je moet maar zo denken: het is voor hun puur routine.
Gewoon gaan hoor, het is echt een peuleschilletje, maar o zo belangrijk om te laten doen!

Succes,

Groetjes van Cissy

Zelf heb ik 2 x een uitstrijkje gehad. En het is net wat Jenneke zegt: na een bevalling, is dat zeker geen probleem! hahaha!
Ik schaam  me  niet voor dat soort dingen. Gelukkig maar, want behalve elke 5 jaar een uitstrijkje moet ik ook elk half jaar voor controle naar de gynaecoloog. Ik krijg dan een inwendige echo; lig je met je benen in de beugels en dan maar naar het schermpje turen. Spannend is dat altijd wel, maar dat heeft voor mij niks met het onderzoek te maken, maar alles met de uitslag (ik ben vorige week net weer goedgekeurd!).

Een uitstrijkje kan een beetje een vervelend gevoel aan de baarmoedermond geven en soms bloedt het een klein beetje (paar druppels). Maar na een uurtje ben je het alweer vergeten (ik tenminste).

Succes!

Ellen mv Julian

Brr, lijkt me echt helemaal niets . Maar idd, ze doen het niet voor niets. 'Gelukkig' hoef ik pas over 5 jaar, hihi. Succes in ieder geval!

Groetjes,
Nelly.

Ben een paar jaar geleden voor het eerst geweest. Ik moet het altijd bij de huisarts assistente laten doen. Ik vond het doodeng maar achteraf stelde het eigenlijk niks voor.
Zeker na de bevalling vindt het niet zo erg meer.
Ze gebruiken een soort glijmiddel, een eendebek en "schrapen" met een borsteltje een beetje slijm van je baarmoeder. Je voelt er niks van. Alleen loop je een beetje raar met die glijmiddel ha ha ha ha.

Maar geen zorgen, t valt net zo mee als je kiezen, misschien nog wel meer!

liefs
di silva

Terug
Bovenaan