medische molen in voor 3e kindje ? ja of nee

Hallo meiden,
Zijn er hier ook meiden die voor een derde kindje in de medische molen zitten ?

Even kort mijn verhaal:
In 2000 heb ik een miskraam gehad. Daarna is mijn cyclus op hol geslagen. Na een jaar aanmodderen ben ik bij de gynaecoloog terecht gekomen en met clomid behandeld. Na  6 behandelingen  was ik zwanger van onze oudste.
Omdat we het idee hadden dat ik toch niet spontaan zwanger zou raken, en we van de gyn. eerst weer een jaar moesten proberen, zijn we toen de oudste ruim een half jaar weer aan de slag gegaan. Grote verrassing, na 3 maanden raakte ik spontaan zwanger van onze 2e dochter.
Inmiddels zijn de meiden 4 en 2,5 jaar, en willen we toch wel heel graag een derde. Misschien best egoïstisch, want ik ben reuze blij met onze 2 meiden, en besef heel goed wat een rijkdom het is, en er zoveel meiden zijn  (zoals jullie), die  al blij zouden zijn met 1  kindje( zo voelde ik het ook voordat de oudste er was). Maar voor ons gevoel is het gezinnetje nog niet compleet.
Gisteren ben ik bij de huisarts geweest, en we mogen in september een afspraak maken bij de gynaecoloog.   Maar nu slaat de twijfel toe. Want wil ik nog wel aan de hormonen, en hoe groot is de kans op een meerling. Mijn man vind het geen probleem als het er 2 zouden zijn, maar zelf zie ik dan toch wel wat praktische bezwaren.

Wie heeft hier ook mee te maken ? en wat is jullie keuze uiteindelijk.

Groetjes Melanie

Hoi Melanie,
Ja, ik zou er voor gaan. Als je het gevoel hebt dat je gezinnetje nog niet
compleet is dan ging ik ervoor. Ook zitten wij voor onze tweede in de medische
molen, en dat valt niet mee maar heb het er graag voor over. Sucses met je
beslissing, Groetjes Miranda

Ik slik trouwens Actos om mijn cyclus en ei weer op regel te krijgen. Geen hormonen meer dus. Had wel clomid 5 jaar geleden maar dit was iets nieuws. Zit nu netjes op 30 dagen.
(ongeveer)

Gr. mamaloe

Hoi Mamaloe
Ik heb ook 5 jaar geleden clomid gehad, ben toen zwanger geraakt van de oudste.
Van onze 2e ben ik spontaan zwanger geraakt.

Krijg je dat Actos via de huisarts ? of moet je daarvoor naar de gyn ?

groetjes Melanie

quote: mel30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-07-2007 10:35:01'));

Hoi Mamaloe
Ik heb ook 5 jaar geleden clomid gehad, ben toen zwanger geraakt van de oudste.
Van onze 2e ben ik spontaan zwanger geraakt.

Krijg je dat Actos via de huisarts ? of moet je daarvoor naar de gyn ?

groetjes Melanie

Dat heb ik via de gyn gekregen. Bij mij was het dus omdat ik enorme cyclussen had. Sinds ik dit slik zit ik weer rond de 30 dagen.
Eerst kreeg ik metformine maar daarvan zat ik dus de halve dag op de wc hihi.
Dit is prima te verdragen en geen bijwerkingen.

Bij ons dus hetzelfde verhaal met zwanger worden als bij jullie.

Grtz Mamaloe

Dank voor je reactie mamaloe, hou het in gedachten.
Zit ook niet zo te wachten op hormonen. Ten eerste vanwege de bijwerkingen, ik had er veel last van toen ik clomid slikte. En ten tweede zitten we ook niet te wachten op een tweeling (of drie...).  
We hebben nu 2 meiden, en mijn man grapt al dat hij 2 jongens erbij wel leuk vindt...

groetjes Melanie

Hoi Melanie,
Ik heb zelf nog geen kinderen dus kan je hierin geen advies geven. Op de site van www.freya.nl zijn er veel meiden die al jaren in de MM lopen. Volgens mij zijn er daar vast meer meiden met al meer  kinderen (al dan niet uit de MM). Misschien dat je daar ook eens een topic kunt plaatsen? Maakt het je keuzen wellicht wat gemakkelijker.
Groet Stella

Terug
Bovenaan