Medische traject

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, dus ik zal me kort voorstellen. Mijn naam is Jannie, ik ben 30 jaar, getrouwd en moeder van een zoon (na 6 maanden zwanger). Sinds 15 maanden zijn we bezig zwanger te worden van nummer 2 en dit is tot op heden nog niet gelukt.

We zijn inmiddels al bij de huisarts geweest, deze heeft ons doorgestuurd naar de gynacoloog. Er is al een samenlevingstest gedaan, hier waren geen bewegende zaadjes te vinden. Mijn progesteron is gestest, was meer dan voldoende om zwanger te worden. Het zaad van mijn man is gestest, waren er ook meer dan genoeg. En we zijn weer naar huis gestuurd met de mededeling dat we het nog 3 maanden moesten proberen en als ik dan niet zwanger zou zijn dan moeten we terugkomen voor een baarmoederfoto. Dit wilde de gynacoloog niet direct doen omdat het nogal onplezierig schijnt te zijn en zij is van mening dat we binnen die 3 maanden naar alle waarschijnlijkheid toch zwanger zouden zijn. We zijn nu bij deze 3e maand en over 2 weken weet ik of ze gelijk heeft gehad of niet (wat betreft zwanger raken).

Ik ga ervan uit dat niet zo is (de moed zit inmiddels in mijn grote teen, temeer omdat ik de 1e keer na 6 maanden spontaan zwanger ben geraakt). Kan iemand mij vertellen wat een baarmoederfoto inhoud en wat de volgende stappen zijn?

Groetjes
Jannie

Hallo,

Wat die foto inhoudt, durf ik je niet te zeggen. Ik heb tot nu toe alleen maar inwendige echo's gehad, en dat valt mee.

Maar wat je schrijft: bij jou is alles goed, bij je man is alles goed, maar toch zien ze niet tijdens de samenlevingstest geen bewegend zaad. KLopt dat???

Want ik heb wel eens gehoord dat dat kan komen door de zuurtegraad van de vrouw. Dus dat het zaad door jou slijm zeg maar......de andere kant op wordt gestuurd. MIsschien is dat iets wat je nog kan na vragen bij de gynacoloog.

Liefs Flower

PS. ik ga duimen voor je

Hallo Jannie,

Wanneer ze een baarmoederfoto maken, wordt er een vloeistof in je baarmoeder gespoten zodat de eileiders goed te zien zijn. Via een radiografie wordt dan bekeken of de vloeistof door je eileiders loopt. Als dat niet zo is kan het betekenen dat je eileiders verstopt zitten.
Het is inderdaad niet zo prettig zo'n onderzoek. De ervaringen zijn wisselend, maar ik vond het zelf wel naar. Op het moment dat de vloeistof in je wordt gespoten, reageert de baarmoeder door samen te trekken. Dat levert krampen en pijn op. Maar bij sommigen schijnt dat heel erg mee te vallen.

Het is wel zo dat het onderzoek niet zo lang duurt en dat je de uitslag direct krijgt.

Ik hoop natuurlijk dat het bij jou niet zover hoeft te komen...

groetjes,
Gonnie

Hoi Hoi

Ik heb ook zo'n baarmoeder onderzoek gehad .
En tegen mij hadden ze ook gezegd dat het niet zo'n pretje was .
Het is inderdaad niet fijn maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik elke maand MEER last heb van mijn menstruatie pijn dan van dit onderzoek .
Ze maken je baarmoeder mond zichbaar door er een (eendenbek) in te stoppen, hierna gaan ze met een slangetje naar binnen waar contras vloeistof in zit waardoor ze via de echo je baarmoeder kunnen zien .
En je eileiders er werd aan mij gevraagd om even op de linker en rechterzij te draaien zodat het vloeistof naar beiden kanten kan doorvloeien .
En ik kreeg de uitslag pas na twee weken .
Het geeft een soort men. klachten als ze met die vloeistof bezig zijn .
En daarna kun je wat bloed verliesen dit is normaal .
Suc6 met alles gr happywoman

quote: Flower reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2005 10:21:23'));

Hallo,

Wat die foto inhoudt, durf ik je niet te zeggen. Ik heb tot nu toe alleen maar inwendige echo's gehad, en dat valt mee.

Maar wat je schrijft: bij jou is alles goed, bij je man is alles goed, maar toch zien ze niet tijdens de samenlevingstest geen bewegend zaad. KLopt dat???

Want ik heb wel eens gehoord dat dat kan komen door de zuurtegraad van de vrouw. Dus dat het zaad door jou slijm zeg maar......de andere kant op wordt gestuurd. MIsschien is dat iets wat je nog kan na vragen bij de gynacoloog.

Liefs Flower

PS. ik ga duimen voor je

quote: Flower reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2005 10:21:23'));

Hallo Flower,
Dank je wel voor je reactie.

Dat van die zuurtegraad is al getest en dat was in orde.

De gynacoloog zei dat de tijd tussen onze "gemeenschap" en het bezoek aan de gynacoloog waarschijnlijk te lang was en dat de zaadjes dus waarschijnlijk al op de goede plek waren. Dus not, want dan had ik allang zwanger moeten zijn, toch.

De zaadtest van mijn man heeft  op een later tijdstip plaatsgevonden.

Nu ben ik wel van plan alvorens ik de foto krijg toch nog eens te vragen naar een samenlevingstest om zeker te weten dat het wel goed is.

Groetjes, Jannie

Terug
Bovenaan