mee-eten aan tafel

Hallo allemaal,
we willen nu gaan proberen samen met onze dochter te eten ('s avonds), tenminste als het lukt dat we allebei rond half 6 thuis zijn (en het eten is klaar;-)). Ze is nu 9,5 maand oud. Nu hebben we het gisteren voor het eerst uitgeprobeerd. Ze kreeg haar potje en op een apart bordje nog wat verse bloemkool en aardappelen. Ik vraag me af hoe jullie het doen. Ten eerste ging ze met het verse eten spelen (snap ik ook wel), al belandde iets wel in haar mondje. Ik heb haar tussendoor gewoon het potje gegeven, dat at ze ook op. Nu was ik natuurlijk zo druk me haar dat ik zelf bijna niks at. En het was heel rommelig aan tafel, alles liep door elkaar heen. Hoe doen jullie dat? Of is ze nog te jong ? Als ik 's ochtend en 's middags brood met haar eet, gaat het best ok, ik geef haar stukjes en soms pakt ze die zelf wel. Het lijkt alsof ik dan minder druk ben...Groetjes, Gingie
 
Wij eten altijd met z'n drieen.
Rond half 7. Wij geven onze dochter bijna altijd hetzelfde als wat wij eten, maar dan in de staafmixer. Nu bijna 1. Ik geef het zelf met een lepeltje. we beginnen nu met grover eten, dit gaat prima. Als ik een lepeltje eten in haar mond steek, mag zij het lepeltje zelf weer uit de mondje halen en dan geeft ze die weer terug, zo heeft ze zelf het gevoel dat ze ook mee kan helpen.

suc6

Groetjes, conny
 
Terug
Bovenaan