Mee-eten en nu?

Hallo,
Mijn zoontje is nu 10 maanden en mag dus binnenkort meeeten met ons. Tja en nu?
Wij eten meestal iets met kruidenmixen, tortillas ed. Oftewel piepers en groenten staat niet bij ons op het menu, meestal dan! Moet ik nu dan 2 potjes blijven koken of eten jullie kindjes er gewoon van?
Verder eet ik nu meestal rond een uur of 7 met mijn man en mijn zoon eet nu zijn hapje rond een uur of 5 half 6. Aangezien mijn man wisselende tijden heeft is hij nooit vroeg thuis.
Eten jullie met je kindje mee of met je man?
Ik ben erg benieuwd hoe jullie het avondeten doen!!
Alvast bedankt,
Naomi

Heb helaas geen advies over gekruid eten, maar wel over de verschillende eettijden. Mijn man is ook vaak laat thuis als de kinderen al gegeten hebben. Ik eet meestal een klein bordje mee voor de gezelligheid met de kinderen en dan wat meer als mijn man ook eet. Dit houdt wel in dat we onze eigen prak moeten opwarmen.

groetjes Danielle

hi,

ons gezin is ook nogal verdeeld qua binnenkomen en dus eten, we eten meestal als het grootste deel van het gezin thuis is, om ongeveer 18.30 uur.
onze kleine krijgt om ca. 17.30 uur zijn hapje. als hij echt wat ouder is, twee jaar ofzo, dan kan hij het wel langer uithouden, maar nu tolt hij echt van de slaap om 19 uur.
omdat ik een dieet houd (medische reden) kook ik nu apart voor mezelf, apart voor  onze kleine  zoon en apart voor mijn man en drie grote jongens, waarvan er dus wel eens een of twee na-eten of iets anders (soep, frikandel  of brood)  omdat ze het eten niet lusten.

ik ga geloof ik maar een restaurant beginnen.....

Miep

Hoi,
Ook mijn man komt pas thuis als de kids al in bed liggen. Toen alleen onze dochter er nog was, at ik vaak samen met haar omdat ik vind dat een kind een voorbeeld nodig heeft qua eten. En zien eten, doet eten (al ging dat voor haar niet helemaal op!!)
Toen mijn tweede dochter geboren werd, wisselde ik het af, drie dagen at ik met hun, twee dagen met mijn man. Maar nu de derde is gearriveerd is het voor mij bijna onmogelijk om met de kids te eten. Ik ben voortdurend bezig met dingen te pakken, glazen appelsap die omgaan, mijn jongste voeren, kletsen over de dag, toetjes in bakjes doen. Tegen de tijd dat ik een hap kan nemen, is het al koud! Nu eet ik dus met mijn man om 8 uur en inderdaad, meestal opgewarmde prak of soms ook iets wat de kids echt niet lusten.
Wat betreft spicy eten, ik zou me daar niet zo druk over maken. Je begin gewoon iets minder heet en kijkt hoe het kind het vind. Mijn kids hebben eigenlijk een behoorlijke voorkeur voor heet eten. Als dreumes vonden ze ook bijv. die Katjangnootjes lekker.
En mijn jongste (nu 10 maanden) krijgt ook gewoon dingen waar knoflook, peper of dragon, zelfs spagettisaus met rood pepertje erdoor. Heeft er nooit last van gehad. Gewoon voorzichtig proberen en misschien vindt hij het wel superlekker.
Ivy

Terug
Bovenaan