mee eten met de pot!!

Hoi,

Akim begint sinds kort met ons mee te eten. Alleen wil hij zijn eten niet gepureerd hebben, maar wil hij hele stukken, zodat hij deze zelf kan vasthouden. Potjes eet hij wel gewoon. Wie herkent dit? Ik vind het zo zonde van mij kookkunsten om zijn prakje telkens weg te gooien.

Wat mij daarbij opvalt is dat hij zijn eten niet echt heel goed kauwt. Waardoor hij soms best grote stukken doorslikt. Wanneer het te groot is komt het gewoon weer naar buiten. Hij duwt het met zijn tong uit zijn mond.
Brood slikt hij ook soms heel door. Hij heeft nergens last van. Dus ik denk dat het niet zo erg is. Ik vind het fijn om te weten of anderen dit herkennen.

Groetjes
 
Hoi Vivian,

Mara wilde ook al heel snel geen gepureerd eten ik prakte het dan dat vond ze beter te pruimen.
Ik geef haar tussendoor ook wel eens een roosje bloemkool of een sperzieboon, aardappel die ze dan zo uit het vuistje kan eten.

Het kauwen kan idd geen kwaad Mara kauwt ook bijna niet (heeft niet eens tanden) en soms poept ze ook wel eens iets uit zoals ze het doorgeslikt heeft.

Dus heel herkenbaar hier hoor.

Groetjes
 
Bedankt joyce voor je reactie!

Akim heeft nu al 3 keer gewoon meegegeten. HIj wil het ook niet gepureerd hebben. Maar gewoon in kleine stukjes. Eigenwijs al he!!!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan